Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Oh låter som en hmm... lite som en sagolik klänning, ordet som kommer upp i mitt huvd är "älva"?! Hur som, vacker lätt det, speciellt med stenarna.
Så du har jullov du att se fram emot, låter inte dumt
Nej, du vet, vi lärare tjänar ju så bra så vi måste ha mycket ledighet att spendera pengarna på...
Känns bra att du tycker beskrivningen lät vacker. Hoppas verkligen den blir som jag har tänkt mig. Måste bara hitta det tyget jag vill ha.
Visst är det härliga bekymmer vi har
En uppdatering var efterfrågad så här kommer den (har kanske missat någon/något men i så fall kanske ni kan uppdatera själva). M2b åkte in till jobbet igen för att fixa nån kris, han ringde för en timme sen och trodde att han skulle vara tillbaka tidigast vid 2... så här sitter jag nu i stället...
080105 T och U (Västra Götaland)
080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
080105 Bzzz (Dalarna)
080105 jempan_ (Östergötland)
080112 Lillgrisen
080117 LasVegas08 (Las Vegas)
080119 Malin46
080126 Qozze (Åre)
080126 Addiz
080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
080126 Baltasar
080126 20080126
080202 CmD
080202 Offis
080202 Gotland-08 (Visby)
080202 LillHjärtat (Västernorrland)
080202 Oz-080202 (Australien)
080202 Vinterbrud-08 (Luleå)
080208 jenjacob (Vinslöv)
080209 Miamaja (Vadstena)
080216 _golden_ (Gävle)
080216 ja2007 (Strängnäs)
080223 Akvavit (Dalarna)
080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
0802?? Snöflinga76 (Kiruna)
0802?? Skottdagen 2008 (Kiruna)
0802?? mysflikkan (Kungälv)
08???? Jo79
08???? Nyfiken brud 2007
080308 Neppe
Gotland: Vilken snygg hemsida ni har fått till. Stilren och lättläst! Vad roligt att så många av era gäster är så positiva och har tackat ja så snabbt. Det måste kännas superskoj!!
Var det din bror som själv ville utforma vigseln (eller allt runt omkring) eller har du föreslagit det? Mina systrar kräver full koll över festen och jag har lite svårt att släppa kontrollen på det (är ett kontrollfreak själv också) men som du säger kan det nog bli extra speciallt om man inte vet om allt som händer. Ska bli kul och mycket nervöst!
~vinterbrud~: Vackra inbjudningar, väldigt smakfulla!
c_t: Har ni er hemsida klar? Kan man få kika? Vi har gjort en del till våran men den är inte klar ännu. Ska fixa det sista de närmaste veckorna innan inbjudningarna skickas.
ja2007: Vad roligt att få en klänning uppsydd. Då blir den verkligen originell. Det låter som en fin modell med. Är nyfiken på att se bilder sedan!
Här har det inte hänt så mycket de senaste dagarna, har haft fullt upp med annat. Ska i alla fall träffa syrran på söndag och då ska vi beställa klänning - äntligen (hon ska vara med som sista smakråd)!! Sen är det bara att vänta på leverans. Mina systrar har också krävt en tjejhelg i höst där vi ska dricka vin och planera bröllop - mysigt värre! Bäst att man har snackat alla detaljer med m2b innan dess då så man vet vad han vill!
Qozze: Nej, vi utformar vigseln med vilka sånger vi vill ha osv. Min bror lägger till saker som vi inte vet om.
Jag har lyckats få honom att gå med på att checka allt med en av våra toastmasters. En tjej som vet om vi skulle gilla det eller inte. Ger hon klartecken kan vi vara lugna för att det inte blir något som vi skulle tycka var mindre bra... Spännande!
Bra jobbat med uppdateringen. Vad många vi är nu
Jag gifter mig 16 Februari 2008
jennysnartfru: Välkommen till tråden!
Hur långt har ni kommit i planeringen?
Idag har vi bokat fotografen. Han verkar väldigt bra och idag skulle han fota ett bröllop i vår ruin. Känns så himla kul! Allt börjar falla på plats. Idag kommer fler av mina syskon på besök och det är så kul att kunna få prata om bröllopet och inte vara hemlig längre...
Säger som Gotland08: välkommen (o kul med en till).
Var någonstans ska ni gifta er?
Finns många namn i listan ovan, men känns som knappt hälften är aktiva i tråden.
Ska strax iväg på möhippeplanering. Har många vänner som gifter sig snart. Jag är den som propsar på en "snäll och trevlig" möhippa, konstigt nog Försöker sätta nivån inför min egen, som jag knappast lär kunna undvika.
Lycka till ~vinterbrud~. Ja, man får väl tänka sig för vad man hittar på så man inte åker dit ordentligt själv...börjar inse att alla mina strålande idéer tidigare år kan komma att straffa sig nu...