Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
c_t: Du din bubbeltjej Ta ett glas för mig med och nu är din hemsideadress borta...
Jag vet! Champagne-torsk
Tack!
Idag har jag fått provex på inbjudningskorten, jättefina! När jag har skickat ut dom ska jag lägga upp bild här (vill inte göra det innan, man vet ju aldrig vem som är här inne och "snokar" ).
Har även provat min klänning som jag låter sy upp. Min underbara skräddare har gjort den först i ett testtygg, jättefin satt den på bara i det tyget! Så nu snart ska det skäras i sidentyg - så kul när saker och ting är på G!!
ja2007: kan du avslöja varifrån du beställt dina provex (och hur de kommer se ut)? När ska ni skicka ut inbjudningarna?
Vad har du valt för modell på klänningen?
Ska försöka börja min "klipp-och-klistra" verkstad (=göra inbjudningskort) nu i helgen. Får se hur många jag orkar göra. Är lite avundsjuk på Gotland-08 o c-t som redan gjort sina.
~vinterbrud~: Ska sända dig positiva vibbar så det går lättare Idag, på tredje dagen, har sammanlagt 40 stycken, av 104, tackat ja. Då har vi inte räknat in våra syskon som vi ju vet kommer att komma men som inte officiellt har tackat ja än. Tänk om alla kommer...Jisses vad kul och vad trångt!
Har efter lite vånda låtit min bror få konstnärlig frihet över vigseln. Vi säger hur vi vill ha det och han lägger in något som vi inte vet om... lite läskigt är det men samtidigt spännande.
Han känner så många så vad som helst kan hända och det är väl det som är lite läskigt för ett kontrollfreak som mig! Men det kan också göra att vigseln blir mer speciell eftersom vi inte vet exakt allt innan...vad har vi gett oss in i
ja2007: Är jättenyfiken på dina inbjudningskort och klänning!
Har även pratat med en kompis som är superduktig på blommor och hon ska göra min brudbukett. Hon har redan massor av idéer och det roliga är att de stämmer med mina. Att hon sen gillar att prata bröllop gör det bara roligare. ÄNTLIGEN får jag prata om vårt bröllop
~vinterbrud~ : Det är en kompis (som arbetar med formgivning)som har gjort inbjudningskorten (kommer även ha samma framsida/mönster på festprogrammet), så dom är helt "orginal"
Korten går i guld och blått och framsidan är i medaljongmönster och där står våra namn + datum (enbart). Dom är stilrena och fantastiskt snygga tycker jag (såklart haha).
Tänkte skicka ut korten i mitten/slutet av september.
Klänningen kommer vara relativt enkel i formen, lite a-linjeformad med ett band (i guld)just under bysten. Själva bystlivet kommer gå helt i spets (har hittat en otroligt vacker italiensk spets som det ska vara), vara v-ringad och ha en liten arm. Klänningstyget kommer annars vara i siden, inte helvit utan lite creamfärgad. Jag såg en bild på denna klänning i Bröllopsmagasinet.Men den gick ju typiskt nog inte att köpa för den klänningen var tydligen sydd av den brudens mor. Bilderna vara bara med i ett reportage om typ "vett och etiket" eller liknande. Men jag blev helförälskad i den och kände att det var "min" klänning... så det vara bara till att leta nån som kunde sy
Så förresten om det är någon som har "Bröllopsmagasinet" (nr som vart ute länge) så kika på s.227-228 och s.255-256 så ser ni hur min klänning kommer att se ut
ja2007: Både korten och klänningen låter superfint! Måste leta rätt på tidningen. Den ligger säkert här någonstans... Ser fram emot bilder...
Gotland-08 : Så fort jag skickat ut dom så ska jag lägga ut bild. Har lovat m2b att inte visa korten för någon innan dess.. och ja, jag får väl lyssna på honom också
Vad var det för klänning du skulle ha? Lät du också sy upp en el var det kappan du gjorde själv?
Kappan har jag sytt och klänningen ska jag sy under jullovet.
Klänningen kommer att vara ganska snäv upp till och med lite mer vidd nertill med ett litet släp. Empireskärning under bysten och korta ärmar som INTE går från axeln utan följer urringningen över armarna om du förstår hur jag menar Hela klänningen kommer att sys i siden med spets över och hundratals strasstenar som är fastsydda.
Ska bli kul att se dina bilderna sen för visst måste man lyssna på sin M2b ibland !