Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Kanske detta redan har diskuterats tidigare i tråden, men när ska ni skicka ut era inbjudningar? Och när ska ni ha OSA?
Vi ska ju gifta oss i slutet av februari, och jag vet inte, innan jul känns lite tidigt kanske, plus att folk har så mycket annat då, julklappar och julkort och så... Men efter jul, kanske folk glömmer bort att svara om de är stressade över jul?
Hur tänker ni?
Akvavit : Jag tänkte skicka ut inbjudningarna i slutet av september och ha OSA 1 december (vill kunna stämma av allt innan jul -och nyårshelgen). Vi kanske skickar ut lite tidigar än "normalt" men vi har gäster som kommer från utlandet så dom bör gå gott om tid att fixa med flyg och så.
Dessutom tycker jag, att när man pratat med vänner som gift sig, så säger nästan alla samma sak - ha inte OSA för sent och skicka ut inbjudningar i god tid.
Nu kommer jag också in i tråden. Har länge läst den men aldrig skrivit något, förrän nu då :)
Akvavit:
Vi gifter oss 2 februari och kommer skicka ut inbjudningarna i mitten på september. Osa datum har vi 20/12. Kändes för nära att ha det datumet i januari och för tidigt i början på december.
Kul att ni bestämt vilka klänningar ni ska ha, jättefina!! Själv har jag precis köpt en Lilly 3006:a och är jättenöjd.
Vi gifter oss den 9 februari, inbjudningarna går ut i början av nov och OSA 071231. Vi har talat om för i stort sett alla vi tänker bjuda att vi ska gifta oss då och de som bor utomlands har fått reda på det misnt ett år i förväg
Qozze: Jättesnygga inbjudningskort! Snyggt med silver och svart.
vinterbrud -08: Välkommen till oss! Kul med en februaribrud till Vi ska också gifta oss den 2:a
Akvavit: Vi skickar våra på söndag och har osa 15 oktober. Eftersom vi gifter oss på Gotland, bor i Stockholm och inte vill vara hemliga längre skickar vi dem nu
Hej!
Vi hade också först tänkt ha bröllopet i slutet av februari, men det blir nu 8 mars istället. :) Men roligt att se hur långt ni har kommit med planeringen. Tycker själv jag är lite tidigt ute... Tycker det är så roligt att pyssla och fundera, så har rean börjat laga inbjudningskorten! Jag har beställt min klänning, och tärneklänningen, från Kina, från millybridal.com, de borde komma i mitten på nästa månad, så väntar med spänning! :)
Kyrkan och festlokalen är också bokade, så snart har vi ju inget kvar att göra... Tror mina kompisar skrattar lite åt oss då vi är så tidiga. När min bror gifte sig började de fixa allt bara några månader på förhand...
Men roligt är det! :D
Appropå när man ska skicka ut för OSA. Vi gifter oss i februari på annan ort och vi har redan haft OSA och våra gäster tyckte det var underbart att få det i GOD tid så de kunde planera in semester och börja lägga undan pengar. Vi gifter oss nästan 150 mil från många av våra vänner så de måste boka flyg och hotell och då är det bra att vara ute tidigt. Det är bara 2 st av 100 gäster som har undrat varför OSA var så tidigt.
Dessutom måste jag göra stöstara planeringen nu vecka 35 då jag besöker vigselorten och då kändes det bra att reda veta vilka som kommer och hur många vi blir och dessutom kunna ta det lugnt med vigselprogram och festprogram och vet exakt hur mycket pengar vi ska ha sparat till februari.
Konstigt, JA, kanske det, men vi känner oss inte stressade i sista minutetn i alla fall.
Skottdagen 2008: Kul att höra, vi har också lagt osa tidigt av samma anledningar.
Hur många gäster svarade att de skulle komma? Vi är mest oroade att det blir svårt för många att ta sig och kostnaden.
Hur formulerade ni i inbjudan, med tanke på avståndet?
Gotland-08:
Detsamma säger jag, kul att någon anna går mot traditioner :)
Vi har kring 80 gäster.
vi skickade med en hel del information om flyg, tåg och andra transporter samt boende och mat. Skrev nedanstående rim:
VÄLKOMNA PÅ VÅRT BRÖLLOP
vi hoppas att ni kommer som vår käre gäst
att fira vårt bröllop på vår bröllopsfest
här nedan har vi samlat lite info till er
ring, maila eller se på nätet för ännu mer
om hur ni tar er dit och var ni kan sova
många alternativ finns, det kan vi lova
KIRUNA TUR & RETUR
det är några månader kvar tills vi blir man och fru
men om ni ska flyga eller ta tåget bör ni tänka på det nu
för när vårsolen skiner och snön gnistrar vit
då vill många hemvändare och turister åka dit
flyget har få avgångar, åker väldigt fort
tåg och bil tar lång tid, tar er till vald ort
biljetterna går åt som smör, så snälla skynda på
för vi vill mer än gärna, er som gäster få
BOENDE I KIRUNA
att hitta boende i kiruna är ganska lätt
hotellen är många och de ligger rätt så tätt
kolla runt och undersök vad som passar er
på www.hitta.se finns det ännu fler
SVARSKORT
då vi er önskar bjuda på dans, dryck och mat
är det kanske viktigt vad ni får på fat
så fyll nu i rutorna och sänd det tillbaka
för i februari 2008 blir vi man och maka
Akvavit: Vi skickar ut inbjudningarna i september och ska ha OSA lagom till 1:a advent eller eventuellt något tidigare (gifter oss 26 jan). Tror att folk har så mycket för sig kring jul att det lätt kan glömmas bort. Alla våra gäster måste resa en bra bit och vi vill inte att det ska bli för stressigt med de sista sakerna (festprogram etc.). Vi hoppas också att folk har tid att planera och lägga undan pengar, för det blir ju en extra kostnad för de flesta med resa och boende. Är lite nervös för hur många som vill komma trots det.
vinterbrud-08: Välkommen till tråden! Lilly 3006 är verkligen jättesnygg!! Skulle nästan vilja ha den själv Var ska ni gifta er?
Gotland: Tack! Vi tyckte att korten skulle passa in bra på oss, även om de inte alls blev som vi först hade tänkt.
Neppe: Välkommen till tråden! Får man fråga vilken klänning du har beställt? *nyfiken*
Nu har alla omslag till våra inbjudninar blivit färdiga. Det är bara texten som ska fixas till. Men vi har inte bokat vigselförrättaren ännu och inte heller vigselplats så det måste bli klart först. Vi har också spikat gästlistan. Vi kommer att bjuda 63 vuxna och sen kommer det förmodligen till några barn till de som inte kan/vill ordna barnvakt. Har även gjort första prototyp till festprogrammets omslag, det kommer att se likadant ut som inbjudningskorten men högre (måste en sväng till Panduro igen för att skaffa extra material).