Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Va roligt att ni tycker min klänning är fin!!! Det tycker jag med! :D Det var verkligen svårt att hitta rätt, men denna fastnade jag för ganska så snabbt, och kunde liksom inte glömma den, jämförde den med alla andra. Nu är den iaf beställd och jag hoppas att allt går vägen.
Det är klart att jag kommer att visa bilder, vet dock inte hur man gör, men det ska väl lösa sig. Trots allt så är det ju ett litet tag kvar.
Jag undrar om det är någon som har eller som vet var jag kan få tag på ett bra mönster på en bolero med krage.
Planeringen går iaf framåt, och det känns mycket lättare nu när jag äntligen har en klänning (eller får i nov. ;) ). Funderar väldigt mycket kring buketten. Vad tycker ni skulle kunna passa?
~vinterbrud~
Jag tycker nog bäst om frockcoat eller frack... men jag vet faktiskt inte. Min m2b däremot har bestämt att han vill ha frockcoat, och that's fine with me. :)
Marskalken, har han likadana kläder som brudgummen, eller kan han ha vanlig kostym? Vilket är vanligast? Hur ska ni göra?
Hejhej!
Min m2b ska ha frockcoat och hans groomsmen likasa. Jag tyckte att de likaval kunde ha haft vanlig kostym men mannen ville att de alla skulle ha lika sa da blev det sa
Angaende presentlista - vi kommer sjalva att onska oss pengar eller presentkort fran affarer har i Australien da vi inte kan frakta hem ev. presenter.
Jag skulle nog ha lagt ut den pa hemsidan eller om ni har ett informationsblad ha med den dar
Jag har varit inne på mörk kostym på brudgum och marsalk ändå till nu - kom på att det nog ser mer högtidligt ut med frockkoat. I så fall ska nog både min sambo och marsalken ha likadana.
Och man ska nog ha ev önskelista så gott som klar när man skickar ut inbjudan, så det blir till att börja kolla upp vad vi skulle vilja ha. Kul men SVÅRT!
Vi ska, utöver vanliga klassiska presenter (a la glas och tallrikar) önska oss "upplevelser" i form av t.ex presentkort på middagar eller miniweekends.
abbie80: jag har förresten provat Apera-kappan (4055) nu. Den var jättesnygg (fast de hade bara en 38:a som var alldeles för stor på mig). Jag provade även en kortare fuskpälsvariant som var finare till den klänning jag ska ha så jag "tingar" inte din kappa längre.
Gotland: Vad kul att träffa kockarna! Fick ni provsmaka något eller diskuterade ni mer om mat-ideer? Är imponerad att ni lyckas hålla bröllopet hemligt, det hade nog inte jag klarat. Era gäster blir säkert jätteglada när de får inbjudan!!
~vinterbrud~: Min m2b har nog inte bestämt sig helt ännu, men det lutar åt frockcoat. Tror han skulle bli supersnygg i en sån, han är ju rätt så lång.
m2b har nu frågat sin "best man" eller marsalk heter det väl på svenska. Det är hans bästa vän och han blev så otroligt hedrad och tackade såklart genast ja. Sen så igår satt de två hemma hos oss och drack öl och blev sentimentala. Riktigt trevligt faktiskt! Tror det kommer att bli ett underbart bröllop!!
~vinterbrud~
Vad kostar Aspera kappan?
Hejsan!
Jag gifte mig den 20/1 i år och önskar er alla en underbar dag!
Vi hade ett fantastiskt vinterbröllop i Åre med mycket snö och många minusgrader!
Har ni några frågor så fråga på...
Lycka till!
Qozze: Nej, vi provsmakade inte. Vi pratade om en massa idéer och de ska skicka förslag till oss. Vi litar helt på dem. De har en underbar resturang på Gotland min bror går i god för dem Han är bra min lillebror.
Hemliga är vi, nästan... Det visade sig att en körkompis till mig kände igen min mail på vår tråd...världen är bra liten, kanske läser hon det här också Pratade med henne och hon har lovat att hålla tyst. Jag litar på dig K
Men visst ska det bli skönt och slippa vara tyst.
Min m2b ska ha frock coat och vi har ingen marsalk så det problemet behöver vi inte tänka på.
Presenter tänker vi inte önska oss. Vi tänker formulera något om att vi vill att alla kommer ner på fredagen och på det sättet kan umgås hela helgen. Eftersom det kommer att kosta för gästerna ser vi det som vår bröllopspresent. Vill de sen köpa något får de klura själva...
Är så trött idag, klockan var sex på morgonen när jag kom i säng. Hade inte sett huset på över en vecka och de j¤%vla rådjuren hade käkat, trots staket runt rabatten, på en del av mina rosor. Var så arg att jag inte kunde somna På tisdag börjar det stora bygga-staket-runt-trädgården projektet...
Hmm; det kanske blir frockcoat istället för kostym. Kan man ha svart tror ni?
Nyfiken brud 2007; tror att Asperakappan kostar ca 5.000kr. Att hyra där jag kolla på den kostade 750 kr har jag för mig.
Skidbrud (gift); grattis till ert bröllop! Kommer inte på några frågor just nu, men det vore jättekul om du kunde skriva ihop lite tips och råd, baserat på dina erfarenheter, till oss alla som ska ha vinterbröllop!
Skidbrud (gift): Åh, vad kul att du tittade hit! Vi ska också gifta oss i åre (nja, nästan - Edsåsdalen för att vara exakt) och jag har massor av frågor... svårt att planera på distans ibland. Hoppas att du orkar svara på några av mina frågor
Var fixade du hår och make-up? Och var du nöjd? Jag har hittat lite salonger på nätet men det är ju inte så lätt att åka dit och prova när man bor i Stockholm...
Vilken fotograf hade ni? Kanske har du några bilder att visa? Samma här, har letat på nätet efter fotografer men bara fått napp av en kille vars exempelbilder jag inte gillar... de flesta fotografer däruppe verkar syssla mest med skidåkning/action-bilder och vill inte fota bröllop/brudpar
Var gifte ni er? och vid vilken tid på dygnet? Fick ni några bilder utomhus (dvs när blir det mörkt i januari däruppe)?
Hmmm, har fler frågor men ger mig nu och hoppas på svar på de första frågorna
Gotland: Vi tänkte göra samma som er när det gäller presenter. Vi behöver inget och ser deras utgifter för resa och boende som present nog. Har du någon bra formulering för det kanske? Vi har suttit och filat på inbjudan nu ikväll och har ett första utkast men fick inte med detta på et bra sätt.