• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Gotland-08

Hojta till om du vill ha tips eller råd!

• Qozze

Tack! Det ska jag göra! I morgon blir det stranden (hoppas jag i alla fall om solen håller i sig), men på tisdag kanske man kan ta en repa in till stan. Matton skulle visst ha ett bra utbud av papper eller hur? Skulle vilja kika på nån klänning med, har inte "hunnit" ännu trots 3 veckors semester...

• Gotland-08

Matton är bra! ska dit och köpa papper och kuvert nu i veckan, vi kanske söter till varandra på Matton Själv ska jag gräva i trädgården imorgon...

• LukasU

Nån som fortfarande är vaken?

• c_t

Qozze
    Det var ju sjukt dyrt för en tapetrulle!

• T och U

~vinterbrud~
    Såg att du kollat på en Asperakappa att hyra. Jag har också tittat på en Asperakappa, men jag skulle få betala 1500kr, och såg att du skulle betala 750kr, så nu undrar jag om det möjligtvis är samma kappa och isf var den fanns att hyra och fanns det fler?
    Känns ju liksom lite sisådär att betala det dubbla... :(

• ~vinterbrud~

T o U:
    blir lite osäker nu. Jag provade flera korta jackor samt Aspera-kappan och det är möjligt att det var de korta som kostade 750 kr att hyra och kappan kostade mer. Det var på Ehrlings i Stockholm, så du kan ju ringa och fråga dem!
    De hade även ganska många jackor och kappor att hyra på Stockholm Brud och Fest. Kostade ca 1.000-1.500kr.

Denna vecka har jag sprungit runt och letat papper i centrala Stockholm (Skapa Hobby, Ljunggrens, Matton och Panduro). Kan verkligen rekommendera Skapa Hobby - jättefina enfärgadepapper och bättre priser än Matton. Har slutligen bestämt mig för att göra alla trycksaker själv - provexemplaret blev jättefint iallafall!

• Snö brud

Hade inte Skapa Hobby en nätbutik förut?

• Qozze

c_t: Ja, det var vansinniga priser. Beroende på affär så var det olika prisnivåer, Bauhaus var billigast men hade bara trista saker, en lokal tapetaffär där de låg på 2-300 per rulle och så Beckers som låg melan 200-700 per rulle.

Men nu har vi övergivit tapetkorten och satsar istället på enskilda ark. Har köpt en massa papper och prylar idag och även gjort två olika provex. En blev jättefin och det stuket ska vi köra på alla trycksaker. Har tyvärr inga bilder än men basen på korten blir svart (!) med vitt, silver och så lite rött.

Och i morgon ska vi ut och prova kläder (både jag och m2b), äntligen !!

• c_t

ååå vd roligt! vi var på bockholmen idag och pratade bröllop. vi längtar så mycket!
    vart läpte i era papper?

Svar på tråden Januari-Februari 2008