• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Gotland-08

Qozze: Har också funderat på hur vi ska formulera oss men har inte gjort det än. Ska sätta mig någon gång i veckan med min m2b och de om vi lyckas... Vi kan väl hjälpa varandra? Lovar att skriva vår idé så fort den är klar.

• Qozze

Gotland: Vi har gjort följande utkast till formulering att ha på vår hemsida (fast den känns lite lång till info-bladet som bara är A5 format):

"Vi har full förståelse för att vårt val att genomföra vigsel och fest i Åre innebär extra kostnader för våra gäster i form av resa och boende. Så därför anser vi att den största och bästa gåva som ni kan ge oss är er närvaro och trevliga sällskap, inget annat!"

Vad tror ni, kan man skriva så? Förslag på andra formuleringar kanske?

• Gotland-08

Qozze: Tycker det är en superbra formulering men kanske lite för formell. Vet inte! Ska fila på en egen och sedan jämföra med er. Spännande fortsättning följer...

• Qozze

Hmmm, du har rätt - det låter lite högtravande (blir ofta så när jag skriver nåt, skyller på att jag alltid måste göra det på jobbet). Ska fundera vidare. Får kolla med m2b också, jag tycker alltid att hans formuleringar är extremt talspråkiga så om vi kombinerar oss två blir det nog perfekt!

• Gotland-08

Jag är likadan, blir lite för formell... min m2b är mer talspråkig... Jag läste upp det ni skrev och det var han som påpekade mest De verkar lika... Roligt att de är så lika

• Gotland-08

oj, skulle vara en skrattgubbe!

• Qozze

Förslag från m2b: "Vi önskar inga presenter annat än att ni kommer och firar vårat bröllop"

• Qozze

Det är kanske därför som vi planerar liknande upplägg i mycket på våra bröllop (dvs att m2b är lite lika)

• Gotland-08

Och kanske vi är lika också... vi har nog ganska lika smak, eller väldigt lika Ska bli kul att se era bilder från bröllopet.

• Qozze

Hehe, det kanske vi är (lika alltså). Är jättespänd på att se era bilder med!

Idag hhar vi varit runt och letat tapet. Hade en superbra ide (tyckte jag) om hur vi skulle göra inbjudningar, festprogram och tack-kort av tapet. Men de tapeter som jag skulle vilja ha kostade 500-700 spänn per rulle och det kändes lite väl mycket, speciellt eftersom jag måste ha en massa andra saker också (och ca 3 rullar tapet för att det ska räcka till allt). Får se om vi hittar något bättre utbud men annars får vi/jag fundera på att köpa separata papper istället och göra andra varianter av inbjudan (då slipper man ju en massa tillskärning med).

Svar på tråden Januari-Februari 2008