• demilo

Järvsö och Ljusdals brudar :)

Såg att vår förra tråd hade stängts:(
    Så då öppnar vi väl en ny :)

• Svar på tråden Järvsö och Ljusdals brudar :)
  • Wicks

har bara bilder från ängratörn än så länge och det vet nog många av er redan hur det ser ut.. klänning är inte beställd ännu. har jätte problem at tbestämma mig.

• demilo

Hejsan allihop:)
    Har varit i Järvsö i helgen och lyckats prata med prästen, Gustaf och vi behåller honom :)
    Har varit och konsulterat frissan och jag tror att det kommer att bli jättebra. Har även varit till blomsterhandeln, tänkte först att jag skulle ha en rund bukett med rosor. Men det blev något helt annat :)Hur går det för er andra. Förresten var det någon här som skulle gifta sig i Järvsö 28/7 kl.16??

• annapanna71

demilo:

Vad kul att ni tyckte Gustaf var bra!
    Du ser, man ska inte lyssna på andra (alltså mig )utan skaffa sig en egen uppfattning

Nyfiken på vad det blev för bukett när du inte valde rund rosbukett?

Det är ju såååå nära för mig nu, 30 juni, så jag har full sjå att göra bordsplacering och skriva om varje gäst till vårt festprogram.

Vad har ni valt för psalmer resp solosång om ni nu har det??

//A

• Wicks

det var ett tag sne amn var här nu. hur är det emd er?
    har ni fått s var på era inbjudningar ännu?

vi ahr fått 8 ja svar hittils och 3 nej (ett är en partner som helt enkelt inte existerade och de andra två är ett par). så har 51 inbjudningar kvar som vi väntar på svar från. tycker det ahr gått rätt bra då de vi fått svar av är e vi varit osäkra på... har några till, en mina föräldrar tex har sagt att de kommer men inte osat.

• demilo

annapanna71: Jag tyckte faktiskt att Gustaf var rätt rolig, han försökte säga något om barn men jag var rätt snabb på att klargöra att vi är en familj och gifter oss som en familj.
    Jag såg en bild som hade daggkåpor(?), luktärt, trollhassel, vallmokapsel och en massa andra blomor som jag absolut inte vet namnet på :) buketten kommer att i största del gå i lime, vitt och svagt lila:) såååå fin.
    Förstår att du börjar bli nervös, det är inte många dagar kvar!!!!

Wicks: Alla våra gäster har osat, och hittils är det bara 6 personer som tackat nej, med då har vi fått tillägg på en person som blivit sambo :)

• Wicks

demilo: va kul, hur många blir ni?

• m07

Hej! Jag har hittat hit nu, men det är en del och fixa med i sluttampen...Hinner inte med att chatta så mycket kanske....

• Wicks

annapanna71: såg en gamaltråd, hopaps de tär ok att ajg tar upp dne här? fick ni tag i någon fotograf?

• annapanna71

Wicks:
    Självklart är det ok!

Vi hoppade över det där med "riktig" fotograf. Har en släkting som har som hobby att fota så hon blev jätteglad när vi frågade. KUL!

Jag puffar om min fråga ang psalmer och solosång...

• demilo

Wicks: Vi kommer att bli 59 st, med oss inräknat. Hur många ska ni bjuda?

Ni som gifter er i järvsö, kommer ni att ringa till paret som gifter sig före/efter er för att checka av dekorationerna i kyrkan? Fick nämligen nummret till tjejen och killen som gifter sig innan oss. Hade inte riktigt tänkt på det :) Tänk om dom har helt andra färger än oss, och dom har ju bara en kvart på sig att ta bort allt, om vi vill ha det annorlunda. Hmmm det är ju rätt mycket man ska komma ihåg :( minnet är ju inte min starka sida.

Svar på tråden Järvsö och Ljusdals brudar :)