Järvsö och Ljusdals brudar :)
Såg att vår förra tråd hade stängts:(
Så då öppnar vi väl en ny :)
Såg att vår förra tråd hade stängts:(
Så då öppnar vi väl en ny :)
är lite nyfiken...har alla här koppling till Järvsö/ljusdal eller finns det även andra hälsingar? Själv är jag från Bollnäs och gifter mig också där.
Millie- jag är från ljusne, sambon från färila. vi gifter oss i ljusdal (ängratörn)
Min sambo är från söderhamn och jag, som jag skrev från bollnäs, men vi bor i östergötland. Blev bröllop hemma eftersom all släkt finns där
vi vill ha bröllop i ljusdal för at det är vackert där helt simpelt.
fått svar ang klänning nu... väntar bara på svar om matrialet (vill veta vad det är för nått). vad har ni köpt för klänning och vart ifrån (pris?)
japp detä rvackert i ljusdal/järvsö. vi gifter oss i en gammal hälsingegård/hembygdsgård.
Klännijng: Jag har en sömmerska som syr en klänning åt mig. En ivory, thaisiden (ganska matt och med struktur) tight modell typ sjäjungfru med tyll som tittat fram längst ner. Axelbandslös. 2500:-
oj vad stavfel! här kommer det igen!
japp det är vackert i ljusdal/järvsö. vi gifter oss i en gammal hälsingegård/hembygdsgård.
Klänning: Jag har en sömmerska som syr en klänning åt mig. En ivory, thaisiden (ganska matt och med struktur) tight modell typ sjöjungfru med tyll som tittar fram längst ner. Axelbandslös. 2500:-
Millle: lät vackert,
vart i trakten gifter ni er?
På Hårga hembygdsgård blir det både vigsel och fest
har pratat med sambon och han säger att vi kan bjuda dom men han är säcker på att dom inte kommer att komma iallafall inte den ena brodern, men han tror inte att det andra kommer heller. Men men det är ju ett tag tills dess.
Demilo: Jaha det var ju ett sammanträffande.
Jag är från Ljusdal och min sambo är från Järvsö, vi bor i Stockholm och gifter oss i Järvsö kyrka. Ang klänning så kommer jag att ha en axelbandslös från KIK.
www.familjeliv.se/hem/demilo/galleri.php
Här har jag lagt upp bilder på klänning, inbjudan och tänkbara buketter. Återkommer snart med bilder av ringen.