• demilo

Järvsö och Ljusdals brudar :)

Såg att vår förra tråd hade stängts:(
    Så då öppnar vi väl en ny :)

• Svar på tråden Järvsö och Ljusdals brudar :)
  • maljor

Anna

Vi har gjort som ni - ALLA respektive är medbjudna även om vi aldrig har träffat dem så det hade ju inte varit något problem. Men däremot så kan man ju inte ta med sig en suparpolare bara för att tycker jag.

Tyvärr så har de höjt priset på kramsta och det kostar numera 590 för ett dubbelrum med frukost. Har försökt säga till henne att hon kan hyra en campingstuga istället eftersom den kostar 350.
    Dessutom har de vetat om sen sambon friade i april förra året och de fick inbjudningarna redan till alla hjärtans dag i år.
    Känner mig faktiskt oerhört besviken med tanke på att jag själv skulle lägga ganska mycket för att gå på min systers bröllop. De funderade på att gifta sig i Grekland i sommar och trots att vi skulle ha gift oss bara nån månad efter det så hade vi åkt ner med dem för att vara med.
    Nu kommer hon komma på vårat bröllop i sommar och utan present (lugna puckar för min del, vill ju att hon kommer). Det jag blev ledsen på var att hon vart sur på mig när jag sa att det inte är säkert att vi har råd att ge dem en jättedyr present när de gifter sig.

• Wicks

annapanna71 : jo vi har massa egna vänner med, många som partnen inte träffat, menade mest att det bara inte var någon partner ogillade

• annapanna71

maljor:

Jag skulle också blivit besviken om min syster agerat som din.
    Har man vetat sedan i april förra året kan man ju faktiskt lägga undan någon hundralapp i månaden kan man ju tycka
    Trist att Kramsta höjt priset men är man 2 i ett rum så blir det egentligen inte direkt dyt heller 590/rum är ju helt ok tycker jag men det är klart att 350 är ännu bättre
    Varför vill hon inte bo i campingstugan?

Wicks:
    Jag förstår
    Jag hade inte heller bjudit någon som min sambo inte gillade, man är ju faktiskt två om bröllopet

//A

• Brud23Augusti2008

Hej igen har varit lite mycket jobb så jag har inte varit inne här så mycket , men kul att jag fick vara med på denna tråd. Jag har ungefär samma problem som maljor tror jag det var:
    Min sambos 2 bröder kan inte sköta sig på en fest och han vill ju gärna ha dom med på våran dag jag är lite tveksam. Men jag hoppas det tackar nej för dom bor i Småland så jag tror inte dom kan ta sig hit upp , men känner ju mig tvingad att bjuda dom.

• Wicks

Brud20juli2007: jobbigt läge... på vilkt sätt sköter dom sig inte?
    jag ogillar en släkting på sambons sida men at inte bjuda går inte. där biter jag hellre i det sura äpplet än att sambon blir besviken. hoppas faktiskt personen kommer (är övertygad om att den så gör med).

• Brud23Augusti2008

Jo det är så här att de är stökiga gapar och skriker ljuger och tror att alla vill döda dom och så dricker de så mycket och ska bråka med alla då.

• Brud23Augusti2008

vill bara säga att vi ska gifta oss den 23 augusti nästa år.

• demilo

Oj vad mycket det har hänt här de senaste dagarna. Nu kommer mitt låååånga inlägg!!!
    Det är aldrig lätt med relationskonflikter. Vet inte om jag är rätt person att komma med goda råd, men såhär tänker jag. Har själv haft svårigheter med "familjemedlem" på sambons sida. För att fatta mig kort så kom jag fram till, att det enda jag kan förändra är min inställning och förhållningssätt. Man får lära sig att säga nej när man känner att man inte vill(helikopterkillen), prata ut om det är någon man vill behålla nära (situationen med syrran), till sist bolla över ansvaret på m2b (de galna bröderna om din m2b´s vill ha sina bröder med får han väl se till att dom sköter sig.
    Det finns väl alltid vissa personer man inte gillar, men förhoppningsvis så har man fullt upp med att vara lycklig den kvällen så dom får inte "brudens och brudgummens" uppmärksamhet :)

• demilo

Brud20juli2007: Vilken superbra dag ni har valt, hrmmm min födelsedag :)

Svar på tråden Järvsö och Ljusdals brudar :)