• albin04

västernorrlandsbrudar,del 4

Halloj brudar!!

Tydligen skriver vi så flitigt så dom blir avstängda

Här kommer 4:an.....

• Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4
  • MrsE

Jag lägger också in mig i listan

070728 Bubblan73 Nävertjälsbygdegård
    070728 JennieW Lycksele
    070804 FruNorrland Anundsjö kyrka
    070804 thebrud Torpshammars kyrka
    070811 Maochjo Skagshamns kapell
    070901 Cina74 Skogs Kyrka
    070901 Blivande fru Eriksson Anundsjö kyrka
    070908 Maria_ Ulvö gamla kapell
    071020 LECT Selånger kyrka
    071201 Taggtroden Sidensjö Kyrka
    080105 abbie80 Grundsunda Kyrka
    080105 MrsE Sidensjö Kyrka
    080216 MrsH2b Själevadskyrka
    080705 miapias själevadskyrka
    080712 Grabbarna i en kyrka nära mig

• LECT

Oj, vad stiltje det blivit. Både här och hos mig.
    Jag är ligger lite lågt vad gäller bröllopet just nu. Det är så mycket annat som händer runt om just nu. Men jag har faktiskt inte alls någon panik... än... Det kommer väl.

Har fortfarande inte fått till nått möte med cateringfirman (antingen kan inte vi eller så kan inte hon...).

Har fått veta att vi antagligen inte får igenom efternamnet vi ska byta till i tid, så vi får gifta oss med våra nuvarande efternamn och byta efteråt. Känns lite trist. Men hoppet är inte helt ute än, det kaaaan hinnas med. Kanske.
    Hur lång tid tar det att få hem hindersprövningen efter att man skickat hem papprena? Kan man få det på en vecka så hinner vi, men jag tror det är att ta en rätt stor risk va?

Min mor däremot har plötsligt blivit eld och lågor!!! Hon var ganska "off" i början och reagerade knappt när jag berättade att vi ska gifta oss. Nu vill hon veta allt, pratar inte om annat och vill vara med så mycket som möjligt. Är lite förvirrad faktiskt, för jag ställde snabbt in mig på att vi inte skulle få hjälp av föräldrarna och tog ställnignstagandet att de inte skulle behöva tänka på annat under dagen, utan bara få en chans att njuta av att deras barn gifter sig. Så när nu mamma plötsligt vill vara med på allt så är jag inte så snabb i vändningarna och hurrar, vilket säkert gör henne lite ledsen. Men hon ska i alla fall vara med mig under förmiddagen innan vigseln är det bestämt nu. Hon ska vara med hos frissan och hon ska hjälpa till med påklädningen. Sen är det fotografering och då får hon göra annat.

Annars är jag lite sur på Karaibien just nu! Karibien snor mina viktigaste gäster! Min lillasyster, som skulle vara min tärna, har farit på jobb i ett halvår till bland annat Karibien. En av mina absolut bästa vänner är i Karibien nu och skulle komma hem nån vecka innan bröllopet, men har nu fått jobb där för ett halvår framåt! Absolut giltiga skäl, men det känns lite trist. Blev faktiskt riktigt ledsen när jag fick höra att mina vän inte kommer (lillasyster var jag halvt inställd på redan när jag frågade henne om hon ville vara min tärna så där var jag lite mer förberedd).

Av 89 skickade inbjudningar har vi nu fått 15 ja och 6 nej. De har en månad på sig nu... Undrar hur många vi får ringa veckan efter OSA gått ut....

Någon som kan tipsa om var man kan hitta spets som inte kostar skjortan!? Jag ska ha mycket spets på klänningen, men det blir så vansinnigt dyrt! Över 400kr/m kostar det de jag hittat hittills...

• miapias

har du kollat på ebay efter spets....jag tror om man köper från england så slipper man tulla...(inom eu)

• LECT

Oh! Tack! Där ska jag kolla!
    Har aldrig använt mig av eBay så det blir ju spännande.

• Bubblan73

Hej
    Jag gör väl ett sista nerslag här på BT och meddelar att vårt bröllop blev precis så roligt, underbart, häftigt, världsbäst som vi önskade...fest till kl 4.30 på morgonen och alla var riktigt partysugna. Jag gör gärna om den festen när som helst.
    Jag gillar också känslan att vara gift!!! coolt!!Vi håller nu på att gå igenom 567 kort för att hitta det erfekta att skicka som tackkort och sätta in i ÖA...jag tror att vårt bröllop är en av de mest dokumenterade...567 foton + 7 engångskameror som ska framkallas + 2 timmar videofilm...skithäftigt.

Lycka till och jag avundas er alla som har bröllopet och partyt framför er// Vanja...numera Östman:)

• miapias

grattis vanja..vad kul...vart hade ni festen??? några tips till oss andra på det som föll väl ut....

• Bubblan73

Deligera och var inte räd att be kompisar om hjälp...släpp dom fria:)men är tydlig med hur ni vill ha det så att det blir rätt för er.
    Känn er lugna att alla är där för eran skull och att ni står i entrum hela dagne/natten...vad kan då gå fel.?
    Njut och slapna av även om det blir glas kras eller annat - det kan alltid bli värre så det är egenligen inte så farligt:)
    Hyr in en bra trubadur och bjud in många partysugna människor.
    Kom ihåg att alla är där för en lycklig anledning så den straten är ju klockren!!

• grabbarna

jag som inte har nån syster eller svägerska som jag trivs med vem ska jag be om hjälp med påklädningen.kan man be en kompis? eg vill jag ju att dom bara ska få finnas till och ha en trevlig dag dom med men jag behöver ju hjälp

Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4