• albin04

västernorrlandsbrudar,del 4

Halloj brudar!!

Tydligen skriver vi så flitigt så dom blir avstängda

Här kommer 4:an.....

• Svar på tråden västernorrlandsbrudar,del 4
  • eubrud

lutar mot buffe, känns som att det blir så dyrt med 3-rätters på restaurang för ca 60 personer.

fick en ide igar, man kanske kan göra 2 rätters på en restaurang och sen dra sig tillbaka till en fint inredd loge ex där man har tårta, kaffe, band, musik för dans, och andra aktiviteter för resten av kvällen.. då slipper man det mesta med servering etc men får ändå en lång kväll med avslappnad stämning - för ett lite mer humant pris..

vad tror ni?

(ska gifta mig nästa sommar på högakusten - nordingrå området)

• elja651

Jag brukar titta in här ibland som gammal västernorrlänning, fast inte skriva så mycket. men nu har jag ett tips.

Bubblan 73: Jag hade en bubbelprovning med mina kompisar, vi provade 5 olika sorter mellan 59 och 89 kr. Den som alla tyckte var bät heter Alsina & Sarda nr 7703. Den kostar bara 61kr.

• MrsE

Hej! Här är en som inte planerat något på sitt bröllop den senaste tiden... inte myckket i alla fall och nu börjar vi inse att om vi ska gifta oss på trettondagsafton så är det dags att ligga på lite med feslokal och annat.

Inte en endaste klänning har jag hittat som jag nöjd med så jag börjar bli lite stresad på den fronten. Det finns ju inget snyggt alls här i stan som jag vill ha! Det finns bara axelbandslösa klänningar med vida kjolar och jag vill se ut som en 40-talsfilmstjärna i ett rätt figursytt fodral med spets som yttersta lager. Inte helt lätt att blli nöjd verkar det som.

Jag kan ha slängt ut mig frågan tidigare men finns det någon riktigt duktig fotograf här i stan? Bågenholms tar så hejdlöst tråkiga bröllopsbilder så de är inte aktuella alls eftersom jag vill ha någon som är lite mer konstnärlig.

Vore jag miljonär skulle jag i det här stadiet ta in en bröllopsplanerare för sååå hjdlöst kul är det inte att planera alla gånger...

• Klarityn

MrsE: jag vet några fotografer mer än den du skrev om här i stan. Vill helst inte göra reklam för dem. Om du vill maila är min adress: Klarityn@hotmail.com

• Lothis

Hej alla!

Har jobbat som en galning men OJ vilket underbart bröllop och vilken lyckad fest vi hade =) Ett jättejobb av min väninna la grunden och våra trevliga gäster , allt var såå vi !
    Imorgon bubblan73 är vår bild i tidningen och där finns tips om jätteduktig fotograf om någon behöver ett tips ;) . Jag såg er påannons _ KUL! Hoppas er dag blir lika bra, ja det önskar jag er alla!!!

Grattis till alla er andra 070707 tjejerna!!! Ni vet vad regn i slöjan betyder för lyckan, jepp vi ligger lite på topp =)

• Bubblan73

Mrs E - jag har inga som helst problem att rekommendera Jonas Forsberg som fotograf, han är jätteduktig och gör säkert roliga/speciella kort om ni önskar. Sök på Google så hittar du säkert honom.
    Lothis - kul att det var lyckat, japp nu är det snart bara en vecka kvar och jag drömmer mycket om allt annars är det lugnt. Vi ska prova kläderna hela familjen ikväll, blir lite husteriskt med 3 små men det blir ett roligt fredagsnöje:)
    Jag blev provsminkad i onsdags och det höll hela kvällen på O'Learys så jag är nöjd. Klippning och hårfärgning på måndag och alla andra verkar vara på G med sina uppgifter. Vi har nu bestämt att när vi kommer fram och går mot platsen där vi ska vigas så ska Anders spela "I was made for lovin you" - den gamla slagdängan...

• Lothis

Men fy å blä vad jag är besviken på bildkvalitén i ÖA!!!! Man ser inte alls att det är vi och tja en massa svart, hade vi nog av på himlen å vill inte ha det i ansiktet i ortstidningen.... BLÄ!

• Bubblan73

Hej
    Jag tycker att bildkvalitet har blivit sämre med den nya tidnigen både på bröllopskort och andra firar kort - dessutom har de blivit bra mycket yrare på kuppen.
    Jag tycker att du ska klaga...förutom det så tycker jag det var ett vackert kort - ni såg sååå kära ut:)

• Lothis

Japp, jag tog dig på orden, klagat och de tar om annonsen på onsdag - hoppas de lyckas bättre. Men trots kvaliten så önskar jag att ni sätter in en bild så jag får se =) er!

Albin04, vad kul att få ett ansikte till texten ;) . Ni var jättefina på båda bilderna!!!

• Lothis

Hur känns det nu då bubblan73 när du är nästa på listan, pirrigt ?

070728 Bubblan73 Nävertjälsbygdegård
    070728 JennieW Lycksele
    070804 FruNorrland Anundsjö kyrka
    070804 thebrud Torpshammars kyrka
    070811 Maochjo Skagshamns kapell
    070901 Cina74 Skogs Kyrka
    070901 Blivande fru Eriksson Anundsjö kyrka
    070908 Maria_ Ulvö gamla kapell
    071020 LECT Selånger kyrka
    071201 Taggtroden Sidensjö Kyrka
    080105 abbie80 Grundsunda Kyrka
    080216 MrsH2b Själevadskyrka