• Gyllan
    Äldre 22 May 14:01
    43387 visningar
    340 svar
    340
    43387

    Knasiga kommentarer?

    Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

    * Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

    * Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

    Så, någon annan med knasiga kommentarer?

  • Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • Äldre 23 May 10:00
    #0

    När jag ringde runt till olika fotografer och fråga över deras paket och priser osv så frågade jag en fotograf vad hon tog för skivan med fotona. Då skrattade hon åt mig och snäste sedan att det hade vi ändå inte råd med så det så?! Vad vet hon om vad vi har råd med?

  • Yllo
    Äldre 23 May 10:29
    #0

    *skrattar så jag vrider mig*
    Oj, vilka härliga kommentater man kan få

    Själv kommer jag ihåg några speciellt..

    Jag gick för att börja leta efter min brudklänning. Hade egentligen ingen budget för vad klänningen skulle få kosta, huvudsaken var att det var den rätta

    *I bröllopsbutik nr 1: "Lilla vän, här är de klänningar som du har råd med. Titta inte på dom där för dom är för dyra för dig" Säger expediten och tar ett bestämt tag i min arm och leder mig till klänningar med 70% rabatt

    * I bröllopsbutik nr 2. "Nej, den där klänningen kommer inte att passa på dig! Du får nöja dig med den här istället" säger expediten när jag ber om att få prova en klänning som jag fastnat för samtidigt som hon sliter fram en annan som jag redan ratat då jag inte gillade den.

    * I bröllopsbutik nr 3. "Åhhh.. så vacker du är!! Klänningen passar ju perfekt.. lite lång kanske, men det löser sig med underkjolen" Mitt svar "Men... den är ju alldeles för stor, kan vi beställa hem en i min storlek?? Jag är inte storlek 50 utan 38-40". "Nej, det kan vi inte.. du får väl sy in den där då eller gå upp i vikt.. det gör ju ändå alla brudar"

    I samma butik: Jag frågar snällt efter priset på en klänning som jag verkligen ville ha.. Får till svar "Hur ska jag kunna vet vad klänningen kostar, vi har precis packat upp den och jag orkar inte börja leta i fraktsedeln och räkna ut vad den ska kosta. Ska du ha den så får du beställa den nu"

    I bröllopsbutik nr 4. "Nämen, inte ska du väl ha så där fula underkläder på dig på bröllopet heller?" Men hallå!! Nej, till bröllopet hade jag självklart tänkt mig snygga sexiga underkläder och inte ett par tråkiga bomullstrosor, thigts och tennissockor (var väl den kallaste dagen förra vintern som jag var iväg och provade brudklänningar) och en bh som sett sina bästa dagar, men som är så gudomligt skön

  • *Chia*
    Äldre 23 May 10:33
    #0

    Vi var och tittade på ringar och fick förklarat att carat och sådant var mycket viktigt. När jag sedan provade en ring och tyckte att stenarna såg ditlimmade så sa killen att det bara var detaljer och att jag hakade upp mig på småheter. Han tyckte också att det var ju bara jag som såg ringen på nära håll och på 1 m såg det ju bra ut. Varför ska vi då köpa en ring för 10 000?

  • Miss Cee
    Äldre 23 May 11:06
    #0

    Ja just det, när jag skulle köpa ring:

    - Vad är det för sten i den här ringen?
    - Det är en diamant med briljantslipning!
    - Eh, ja det stod i reklambladet också så det kunde jag ju läsa själv.. Vad är det för färg/renhet och carat?
    - Nä det är briljant. Resten vet jag inte. Vad är det?
    - Kan du ta reda på det?
    - nej.
    - men du måste ju kunna slå upp vad det sitter för sten i ringen, hur ska ni annars veta vad ni ska ta betalt för den?
    *hon går till datorn, trycker på 3 tangenter och säger sedan*
    - Det är en XXXXX med XXX
    - okej... (vad övertygad jag blir, inte...)

    Butik 2:
    - Vad är det för renhet i den här stenen?
    - Det vet jag inte.
    - Kan du slå upp det?
    - nej, men det spelar ju ingen roll. Du måste ju ha ett förstoringsglas för att de det iaf, det är ju ingen som ser det..
    - Eh, nej men jag betalar ju för kvalitén så det spelar ju ingen roll vad man kan se med blotta ögat. Jag vill ju vet avad jag betalar för.
    - Ja det är någonstans mellan pique och XXX (anger en skala mellan typ 1-5 med jättestor skillnad)
    - Jaha men det är ju en väldig skillnad!
    - tja..

    Suck...

  • FruÖla­ndstok
    Äldre 23 May 11:12
    #0

    Haha, jisses vilken rolig tråd.. man kan få höra ganska mkt.. vi har inte kommit ut riktigt i svängen men det kanske kommer lite grodor..

    den enda vi har är från en släkting som sa "synd att dom inte gifter sig när vi är lediga så vi hade kunnat komma" (inte direkt till oss utan till andra släktingar)

    vi gifter oss ju en lördag å dessa två jobbar aldrig helg, om dom inte hade tänkt å börja med det till hösten då..

  • Bedbug
    Äldre 23 May 11:24
    #0

    Jag gifter mig för andra gången och det har min kära mor lite svårt att förlika sig med. (jag var rätt ung när jag gifte mig första gången och jag gjorde det av fel orsaker så det här bröllopet känns mycket mer riktigt)
    Mamma: "Vi tänkte ju stå för en del av bröllopet men då ger vi Lars (min ogifte storebror) lika mycket... Ja, för han gifter ju sig inte så ofta."
    Vi gifter oss i stadshuset dagen innan själva festen (krångel med vigselförättare och semesterlistor...) och om detta sa mamma: "Ja, på fredagen i stadshuset behöver ju inte vi vara med. Vi har ju sett dig gifta dig förr!"

    Man blir bara så trött. Hon var den första att stötta mig när jag lyckades skilja mig från mitt ex men att jag gifter om mig är tydligen förskräckligt...

  • Nessan
    Äldre 23 May 11:24
    #0

    Haha, vilken rolig tråd.
    Kommer bara på en grej jag hakade upp mig lite på då jag var o provade brudklänningar.

    I en butik gick jag runt och kikade lite på klänningar i hyrdelen (butiken var indelad i en hyr- och en köpsektion). Då kommer butiksinnehavaren fram till mig och säger att jag är för kort för att få hyra någon av deras klänningar! (Jag är 163 cm kan tilläggas.) Var man så kort fick man minsann köpa klänning istället, eftersom de annars måste lägga upp hyrklänningen så mycket.
    De menade att det isf skulle lämna märken på kjolen efter uppläggningen, och visst, det kanske det kunde göra, men det måste väl finnas fler brudar i min längd som kan tänka sig hyra???

  • snart är det dags!
    Äldre 23 May 11:55
    #0

    HI, hi, mycket roligt att skratta åt! här är mina bidrag.
    När vi diskuterar vegetariskt alternativ till middagen:
    - ja, men en varm o kall sallad till förrätt och en kall sallad till varmrätt blir väl bra? säger kocken. Ja, ha ja, så mycket energi kunde han tänka sig att lägga ner för en schysst vegetarisk middag! hmmmmmm.....

    Oxå restaurangen när vi förklarar att vi inte är intre intresserade av gräddtårta vilket är deras utbud för bröllopstårta:
    - men ni måste ju köpa tårtan genom oss, annars tjänar vi inga pengar på det!
    öjaha, som om ni inte redan tjänar tillräckligt med pengar på lokalhyra, matpaket, vinpaket och avecer?

    Min mors reaktion när hon får höra om olika detaljer, bla att vi har varit o tittat på en supervacker solitärring:
    - det blir dyrt det här bröllopet för X (min m2b)
    jaaa... som jag sagt så många gånger förr, har vi gemensamt sparat ihop till det här bröllopet och därför blir kostnaderna i stort sett lika stora för oss båda, svarade jag då. efter det har hon inte kommenterat något sådant.

    När vi var runt o kollade på lokal och förklarade att vi inte ville ha trerätetrs o sen tårta, utan 2rätters o tårta fik vi detta svar:
    - Nej, ni kan absolut inte bara ha 2rätetrs o tårta, det blir helt fel med talordningen då!
    jaså, o det tror du inte vår toastmaster kan hålla reda på, hade jag lust att svara.

    Hos floristen i måndags:
    - Rosor kanske, i en tät, rund bukett?
    När jag minuten innan har förklarat att jag absolut inte vill ha rosor i en tät rund bukett som brudbukett! uppenbarligen ville hon att jag skulle ha rosor i min bukett!

  • Stina august­i
    Äldre 23 May 11:58
    #0

    Ha ha ha, rolig tråd!

    Fick denna kommentar av min M2B:s moster förra helgen:

    "Jag fattar inte varför man ska ha stora bröllop, för mig är det bara för att man vill tala om för alla gäster att man har en massa pengar. Det handlar ju bara om er 2, varför ska det vara 100 andra personer där också?!"

    Jäkla kärring, du behöver inte komma!!! Hade jag lust att säga tillbaka. Hur kan man säga något sånt till ett blivande brudpar som lagt ner massa tid på en fin inbjudan och ett vackert stundande bröllop?!

  • mammac­atta
    Äldre 24 May 10:56
    #0

    *sitter och GAPAR*
    Vilka människor det finns!

    Jag var in i en butik och provade en klänning (är ganska tjock) men den satt SÅ illa att ingen i hela världen hade kunnat göra så den passade.
    Expediten står och trampar (för att återgå till sitt arbete ) och snäser till slut: jamen om du ska gifta dig om 3 månader måste jag beställa den där nu så jag hinner göra ändringarna. Då måste du bestämma dig idag.


    En kläning för 6000? IDAG? Vaddå göra ändringar - klippa bort hälften och sy ihop igen eller? (den var ca 2 dm för stor över axlarna - jag hade banden över biceps...
    (jag sydde upp en som satt som en DRÖM för 2500...)

Svar på tråden Knasiga kommentarer?