• Gyllan

Knasiga kommentarer?

Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

* Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

* Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

Så, någon annan med knasiga kommentarer?

• Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • Vernalis

Jag kommer från landet, ska gifta mig på landet men bor i stockholm och har flera gånger fått flera kommentarer av släkten (som bor på landet). De har inte varit på bröllop sedan 70-talet och tror att inget har ändrats sedan dess.. (*suck*) Vanligaste kommentaren om jag berättar något om våra planer:

-Gör man så i Stockholm?!?

• förhoppningsis

Träffade prästen igår och visserligen verkar hon rätt förvirrad men hon såg förvånad ut och sa "är du också med, vad trevligt!" När hon såg min blivande.
    Vad tror hon, att han fick stanna hemma eller? Brukar inte båda gå till prästen innan för att gå igenom allt ihop?

• Noomi

Jag och min sambo sprang på en av hans gamla vänner på stan. 26-årig tjej som läser till präst, hur go och glad som helst. Enligt min m2b är hon väldigt öppen också och har t ex inga som helst fördomar mot homosexuella som en del gamla stofiler inom kyrkan.
    En aning fördomsfull visade sig dock att hon var när hon fick reda på att vi skulle gifta oss.
    - Men gud vad kul! I vilken kyrka då?
    - Näe, vi ska inte gifta oss i kyrkan.
    - VA!
    - Nej, vi är ju inte så kyrkliga av oss.
    - Men vad då, ska ni gå till rådhuset?
    - Nej, vi ska gifta oss nere vid havet.
    - Jaha, men då ska en präst viga er då?
    - Nej, XX ska viga oss, kommunrådet.
    - Jaha (himlande ögon).
    Kommer dina föräldrar ner då då eller?
    - Eh, ja... vi ska ha 60 gäster.
    - Jaha, oj då. Och du.... det kan säkert bli romantiskt i alla fall.

GAARGHH!

• Bakelse

Noomi
    En liknande kommentar: "Det finns väl ingen anledning att vara vit brud om ni ska gifta er borgerligt?"

• Noomi

Bakelse
    Ja, visst blir man varm ända in i själen av sådana kommentarer. Hrmmf.

• JhjartaN

puffar för denna tråd

• September mys

Svärmor sa "ni måste ju ha tårta som man skär i (istället för bakelser)" och "ni måste dansa, det ska vi nog se till", svärfar sa "klart jag ska få kasta ris på min son" min mamma sa "jag kommer inte om din syster tackar nej till inbjudningen för det skulle kännas så konstigt att inte ha alla mina barn där"

tror att de alla tre kommit till insikt med att det som de sa var klumpigt och att vi faktiskt bestämmer själva

• thalia82

Mina svärföräldrar undrade förskräkta hur vi skulle få tiden att gå på festen när vi berättade att vi inte skulle ha någon dans...
    Till saken hör att varken jag eller min m2b dansar normal sällskapsdans... Ingen av oss tycker att det är det minsta roligt... Och det är väl ändå vår fest?

Det bor en riktig romantiker i min morfar oxå har jag märkt. :)
    När han och mormor gifte sig hade de dubbelbröllop med hans syster och hennes man. Morfar hade inget att säga till om, utan bröllopet ordnades utan att han eller mormor hade något att säga till om egentligen. Han grämer sig fortfarande, och har flera gånger talat om hur misslyckat det var. Gäster utspridda i hela huset, alla fick inte plats i samma rum ju (de hade middagen hemma hos dem). Det var bord i vartenda rum...
    Så jag har flera gånger fått höra hur glad han är att jag och m2b får bestämma precis hur vi vill ha det. (mormor å andra sidan tycker att han ska släppa det där nu, det är ju faktiskt 55 år sen de gifte sig nu. ;) ) Han är så gullig!

• September mys

kul med en rolig/söt kommentar också

• AggaP

Min bror var med när jag provade klänningar, expiditen i affären frågade efter en stund om det var m2b, Nej sa jag det är min bror.Hon sa: Ja jag tyckte att ni var lite lika....

Svar på tråden Knasiga kommentarer?