• Gyllan

Knasiga kommentarer?

Är det fler än jag som fått sin beskärda del av knasiga kommentarer? Tänkte vi kunde fylla på med såna där maninte vet om man ska skratta eller gråta...
    Här kommer mina exempel:

* Var med min tärna i en brudbutik i centrala Stockholm för att köpa hennes klänning. Till saken hör att både jag och tärnan är ganska unga, 23 år. När vi kommer fram till kassan kvittrar expediten "åh, ska ni på skolbal"? Nej, det e till bröllop säger tärnan och expediten ser frågande på oss.

* Jag är som sagt 23 och min m2b äldre än mig, han blir 35 i höst. Vi var igår och skulle prata igenom våran tårta, vad vi ska ha för fyllning, hur den ska se ut osv. Har stått där och pratat med konditorn ganska länge och frågar om de har några brudpar att sätta på toppen. Han tar fram några olika och vi pratar lite. Min m2b säger att "den här gillar jag". Då tittar konditorn på honomoch frågar, "är det du som ska gifta dig". Ja svarar min m2b, lite förvirrad och då frågar konditorn "är hon blond". Han hade alltså inte förstått att det var jag som var bruden, fast vi stått och pratat i säkert 15-20 min.

Så, någon annan med knasiga kommentarer?

• Svar på tråden Knasiga kommentarer?
  • zukigirl

Råkade oxå ut för det där med mag-fråga en gång. Var ut på puben o en kille frågar om jag är gravid. För en gångs skull så fann jag mig o svarade: Nä, jag är bara glad i mat. Vad har du för ursäkt då?
    ja det var lite OT men...

• kela81

zukigirl-haha...va bra! Dte gäller ju att komma på såntdärnt i tid

• Yllo

Ja det där med magfrågor är ganska kul och jobbigt.

Här för ett tag sedan så kom en gammal dam och hälsade på mig och min man. Till saken hör att vi båda just nu håller på och bantar och vi har väl gått ner ca 10 kg var.

Tanten utbrister förfärat när hon ser oss. först till min man "Nämen kära B får du ingen mat?? Du har ju blivit så mager" När vi snällt förklarar att vi bantar båda två, och hur mycket vi gått ner, så lugnar tanten sig. Några minuter senare när hon och jag strövar omkring i trädgården och tittar på blomsterprakten så tittar tanten ingående på mig och så kläcker hon ur sig "Nämen, inte visste jag att ni väntade smått?? Är det riktigt bra att du bantar då?
    Milda himmel!! Jag som var så nöjd med att ha gått ner i vikt och att magen äntligen börjat krympa... suck vad nedslagen jag blev.. speciellt med tanke på att jag ett par sekunder tidigare besvarat tantens frågan "Ska ni inte skaffa er ett gemensamt barn då?" med att jag inte får skaffa barn p g a hälsoskäl, men att vi funderat på att strunta i läkarens ordinationer, men att vi inte bestämt oss än...

• _golden_

Alltså, jag FATTAR verkligen inte gravidkommentarerna. Jag skulle aldrig drömma om att påpeka det till någon som jag inte var 100% säker på. Tvekar nästan att säga nåt om jag så träffar någon med 6-månadersmage. Och jag trodde det hörde till vanligt hyfs, att folk vet OM hur fult det är..?
    Innerst inne tror jag nästan att (många av de) folk som säger sånt är medvetet elaka....

Apropå knasiga kommentarer, nej inte så många. Men min mamma säger alltid "jaha, får ni inte prel.boka boende, nämen vi får väl betala det då och ta risken att det blir några som inte utnyttjas". Eh, jag bara "Du FÖRSTÅR inte vad det här kostar". Lite extra i budgeten (gällande allt från min mammas håll) blir galet dyrt, många bäckar små osv osv...
    (fast det är ju fint ändå, och de vill hjälpa till)

• föralltidhans

ja det här med mag-kommentarer är verkligen intressant. Jag jobbar extra på en bank och två gånger har kunder frågat mig om bäbisen mår bra och tittat på min mage. Den ena undrade även om jag skulle ha snart. Till saken hör att jag är 165 cm och väger ca 66kg. Jag anser själv inte att det är mycket men man börjar ju undra om man behöver gå ner...:(

• thalia82

har fått liknande kommentarer. Bl a av min lärare. En av mina närmaste vänner, som jag gått i skolan med i två år nu (folkhögskola), väntar barn, och har fått en rätt rejäl kula nu (hon är så söt så! det bara strålar om henne!).
    När jag berättade för min lärare att det blir bröllop till hösten var ena v hennes första frågor "det är inte så att du oxå ska ha barn?". Och hon VET att jag inte har några som helst planer på att skaffa barn innan jag gått klart en yrkesutbildning... :)

• Bedbug

Skitleden på morsan igen för något hon bara kläcker ur sig.
    Jag har som sagt varit gift förut och när jag frågade henne om hon eller pappa tänkte hålla något tal skrattade hon och sa "Nä, det har jag inte tänkt på. Jag kan väl ta det jag höll förra gången?"
    Alla andra har gått vidare och fattat att jag inte uppskattar gliringar om att jag har ett kraschat äkltenskap bakom mig men hon kommer med sådant där hela tiden. Vad tusan ska jag göra?

• zukigirl

Min dotter (8 år) kläckte ur sig följande i helgen: Mamma, kan du inte gifta dig med nån annan istället? Nån som inte är allergisk mot djur!
    Behöver jag säga att både min sambo och jag brast ut i gapskratt!

•  Miss Cee

Bedbug>>

Tja det finns väl två saker att göra:

1. Strunta i det.

2. Tala om för henne hur totalt förnedrande, taskigt och rent ut sagt elakt det är av henne att hela tiden slänga sådana saker i ditt ansikte. Fråga om HON hade uppskattat att ständigt bli påmind och hånad för saker som gått fel i hennes liv. Om det är någon som HON uppskattar så kan du ju säkert hjälpa henne att uppnå det, de flesta av oss har något i vårt förflutna vi inte är så glada över..

Och jag menar inte som hämnd. Vissa människor behöver helt enkelt lite hjälp och "empai-träning" för att förstå hur saker känns för andra människor...

• miffolina

haha, thailändarna var ju bäst!!!! King-Kong-size, mwoahaha! :D

Svar på tråden Knasiga kommentarer?