• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • kela81

maljor-det borde ju funka Fixar inte dom så får ju du göra det

• maljor

smartiz

Tänkte ge dem den här veckan och sedan ringer jag igen. Har de inte fixat det då så fixar jag en själv

• Fjällräv

Majlor: Prästerna har säkert bokat semestrar i tid, det är väl bokningen av vikarier som släpar efter. Eftersom sommarvikarier oftast är pensionärer så är de inte beroende av inkomsten utan kan jobba precis när de själva vill.

Jag är säker på att det kommer lösa sig för er så att ni har en vigselpräst när den dagen kommer, men förstår att det måste vara jobbigt att vänta och inte veta.

Jag har själv varit med om att inte få veta förän någon dag innan OM jag får en musiker till helgen eller inte, och vem det i så fall blir... inte kul, men så kan det bli på sommaren i en verksamhet som inte har obegränsat med utbildat folk.

• maljor

Fjällräv

Det blev inte klart med semestrar förrän för ung. 1 månad sen.
    Dessutom hade vi ju fått en präst så vigseln var i stort sett planerade men så får vi inte ha honom längre.
    Det som de har skött allra sämst är ju att de inte ringer tillbaka som de lovat.
    Jag ska faktiskt inte behöva ringa och tjata på dem för att de ska fixa en präst åt oss när vi bokade kyrkan för över ett år sen.

• Fjällräv

Majlor: Nej, ni har uppenbart blivit väldigt dåligt behandlade från pastorsexpeditionens sida, och det beklagar jag.

Enda trösten är att ni garanterat KOMMER att ha en präst när ni väl gifter er. I värsta fall kommer det förstås att innebära att ni kanske måste ta allt vigselsnack med honom/henne per telefon och mejl, och det är ju inte kul alls, men går.

• maljor

Fjällräv

Jo jag vet att vi kommer få en präst men vi hade ju gärna haft en som man inte skar sig med totalt. Sen är jag redan så nervös över vigseln så jag hade ju gärna velat göra genrepet men det kanske inte bli så nu då. Är väl inte hela världen om man säger fel i kyrkan ;)

Nä, har lugnat ner mig lite sen igår och försöker se positivt till saken. Antagligen kommer vi få en yngre präst nu så risken att han trillar av pinn av ålder under vigseln försvinner ju iaf

• Fjällräv

Majlor: Det är rätt ovanligt att präster är totala miffon som förstör hela vigseln. Ni behöver ju inte bli bästis och bundis med prästen, utan bara tala igenom och genomföra vigseln med honom/henne.

Ömskar dock att det hade varit annorlunda för er. Jag vill själv helst träffa "mina" brudpar i så god tid det går. Oftast "får" prästerna inte sina sommarbrudpar förrän i slutet av aprill eller början av maj, då det i regel är högtryck i församlingarna med skolavslutningar och konfirmationer.

Sen får man försöka träffa så många brudpar man kan före semestern.

• kela81

maljor-när åker ni till vigselorten inför bröllopet sen då? Kanske ni kan få ett genrep på fredan eller så i värsta fall?

• maljor

Fjällräv

Tyvärr så finns det ett "totalt miffo" *fnissar * i församlingen där vi ska gifta oss så vi är lite oroliga att de kommer ta in honom.
    Det vi vill hinna med är bara snabbt gå igenom vigseln (kolla av så psalmer och upplägg stämmer så vi kan skriva ut vigselprogram) och sedan bara köra genom lite snabbt i kyrkan så man får öva en gång på löftena inför prästen.

smartiz
    vi åker antagligen upp 2 dar innan så vi skulle kanske hinna klämma in ett möte med prästen där i värsta fall. Fast vi måste ju fortfarande få upplägget godkänt så jag kan göra klart vigselprogrammen. Dem vill jag inte göra dan före bröllopet.

• kela81

maljor.förhoppningsvis så kan ni ju ha mail kontakt med prästen!
    Har ni pratat om vigselprogramet med den andra prästen? Den som ni genteligen skulle ha? För iså fall borde ni ju få köra samma.....

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!