annaochkim
vi bokade kyrkan jättetidigt och har haft strul hela tiden med församlingen. Först så ringde de aldrig upp och talade om vilken präst vi blev tilldelade, sedan när jag ringde så sa de att de skulle återkomma på eftermiddan. 2 veckor senare ringde jag igen och då talade de om för mig att ALLA präster hade fått ledigt samtidigt så de höll på att leta efter någon annan men de skulle återkomma.
Efter ytterligare 2 veckor så ringde jag igen och då var de helt oförstående till att jag tjatade om präst för de visste ju vilken präst det var (jaha, men inte vi för de glömde att ringa). Han är en pensionerad präst som brukar hoppa in när det strular till sig och egentligen tillhör han inte den församlingen där vi ska gifta oss.
Ringde då prästen och pratade med honom och vi bestämde att jag skulle återkomma med ett datum då vi kunde träffa honom.
Så idag ringde sambon men då har församlingen avbokat honom till våran vigsel för att han tydligen behövdes till ett dop.
Så, nu finns det ingen ledig präst, församlingen har inte ens ringt oss och talat om vad som hänt och nu vet vi inte alls hur det blir. Såhär nära inpå ett väldigt populärt datum blir det väldigt svårt att få tag på en ersättare =(
Tänk vad som hade hänt om vi inte ringt prästen!!