• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Fjällräv

Bara en kommentar: Eftersom vigsel i Svenska kyrkan är en gudstjänst så ÄR det prästen som har ansvar för vad som händer. Om en präst har reflekterat över brudöverlämning och vad den står för så låter h*n sig inte luras av att man kallar det något annat.

• Melleni (4/8-07)

Måste bara berätta en sak.. Något jätte stort..

Killen och jag har pratat en hel del om att skaffa barn och nu är de dags att försöka. Killen berätta de för mig att han verkligen känner att han vill detta och kommer finnas där för mig och för barnet.

Så vi ska försöka .. slutade med p- piller i går så man får se hur de går. för vissa blir med barn ganska fort medans andra de kan de ta över ett år.. Så man får se vad som händer:)

• Melleni (4/8-07)

Känns lite nervöst faktiskt.. Vi tyckte de va lagom nu för om jag blir gravid innan bröllopet så behöver jag inte oroa mig att klännigen inte passar.. För på den lilla tiden lär man ju inte växta till sig..

• fruaugusti07

Melleni - hoppas att det går bra med era barnplaner.....Jättekul!

Fjällräv- ja jag gör mitt bästa att ha koll Men hittills har jag glömt bort det mesta! Ja vi ses! Ha en trevlig semester!

• kela81

Melleni (4/8-07) Grattis Hoppas att allt går bra nu och snabbt

• Stefans fästmö

Melleni

Vad kul! :D :D Grattis eller vad man ska säga... ;) Men ni ska inte vänta tills efter brölloptet, så du inte riskerar att må illa? Bare en tanke, vissa mår ju väldigt illa i början... Vi länggat oxå massor efter barn men jag vill helst få ett jobb först, men jag är bra sugen... Våra bästa vänner fick barn i veckan, har inte träffat dem än men ser fram emot det!!

• Stefans fästmö

smartiz

Ingen bild än men kan ta en o maila! Återkommer om det... :D

Vi har haft lite panik nån vecka för vår fotograf ahr drait sig ur, han var ihop med mina bästa kompis men nu har hon gjort slut så han känner inte att han orkar... Vilket jag förstår, men vi får ju en rätt svår situation mindre än 2 mån före... Hur som helst har vi nu fått kontakt med en kompis kompis till honom som går en fotografutbildning, så det verkar lösa sig! Hoppas inte han är för dyr bara, vi har ju budgeterat med kompispriset... Och ringarna blev dubbelt så dyra än vi tänkt så budgeten är redan sprängd... :o

• Melleni (4/8-07)

Stefans fästmö

Smart tänkt. De är kanon med ett jobb först men beroende på ålder och ska man vänta på att få en fast tjänst och sedan vill man ju jobba ett tag så riskerar man ju att bli äldre och chanserna minskar. Jag vill inte vara 35 när jag födder mitt andra barn. Har nämligen alltid pratat om två om jag ska ha barn. Jag tror de alltid ordnar sig ändå. Jag jobbar deltid nu och vi har räknat på att klara oss. Killen har fast jobb och heltid.

• maljor

Melleni

Grattis
    Jag ska sluta med piller snart oxå men vi vill vänta så att vi kan åka till Thailand i januari även om jag skulle bli gravid på en gång.
    Har inte heller fast jobb utan springvikar bara men m2b har fast jobb på heltid och tjänar bra så vi ska klara oss ändå *hoppas jag*
    Vill inte vara för gammal när vi får första barnet och vill inte vänta för länge med att försöka heller eftersom flera på min sida har haft svårt att få barn eller inte fått alls och svärmor fick käka hormoner för att bli gravid =(

Lagom till bröllop tänker iaf jag sluta... då vill jag inte vänta längre

• kela81

eftersom vi nu pratar barnplaner så börjar väll jag babbla med
    Vill så gärna bröja efter bröllopet jag med....men måste ha ett jobb först, så jag tänker bröja i december, då skolan är slut och hoppas på det bästa Man orkar ju inte alltid vara klok och vänta in provanställningar och sånt.....

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!