• Bruden blå

4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!

Välkommen till vår sista tråd innan bröllopet. Nu är vi inne på sista raksträckan fram till bröllopet.
    Kom igen tjejer (och om vi har tur någon kille som hittar hit), nu tuffar vi på sista biten tillsammans och planerar våra drömbröllop.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!
  • Bruden blå

Vad roligt att det börjar dyka upp lite bebisplaner i tråden. Grattis!
    Själv har jag ju redan mina två gullungar och har inga planer på flera. Men det är så härligt med gravida mammor och små bebisar.

• maljor

Själv hade jag tänkt vara klok och vänta oxå men nu orkar jag inte vänta längre när jag vet vilka problem som finns i våra släkter.
    Vill skaffa barn nu så kan jag vänta med nästa men då vet jag ju iaf att risken att bli helt utan är mindre än om vi väntar ett par år till innan vi försöker.

Bruden blå

blir lite avis på dig som redan har dina!!
    men visst är det fint med gravidmagar och härligt med små bebisar. Får iaf låna släktingars som precis fått

• Melleni (4/8-07)

Jag känner så med.. Går jag och väntar på en anställning , heltid fast så vet jag att jag kommer vilja jobba ett tag och med tankte på min ålder så kan de bli lite sent att skaffa barn, Eftersom jag är utbildad och klar så tror jag definitift på att de finns jobb efter.
    Jag har deltid nu men har aldrig haft heltid och fast.

• Melleni (4/8-07)

jag är säker på min sak.. fast lite orolig förstås:)

• maljor

Melleni

du har kanske sagt det förut men hur gammal är du? *nyfiken*

Har ingen direkt utbildning (förutom gymnasiet) men jag hade fast heltid tills det blev arbetsbrist. Fick gå efter 2 år (rätt skönt med tanke på hur dåligt jag mådde där). Sen har jag haft en del visstidsvik, både på del- och heltid. Dock har jag väl aldrig jobbat med det jag är utbildad till.
    Nu flyttade vi ju 20 mil i oktober så jag har inga direkta kontakter på nya orten. Men sambons nya chef skulle höra med sina kontakter om de behöver anställa någon inom en rimlig framtid för då kan jag få lärlingsplats alt. anställningsstöd så nu går jag och hoppas!!!

• maljor

melleni

då är vi ung. lika gamla. Själv blir jag 24 i år

• Melleni (4/8-07)

maljor

Ja vi är då inte gamla men man vill inte va för gammal heller när de kommer till att skaffa barn.

• maljor

Melleni

nej precis. Helst av allt skulle jag vilja ha 2 el 3 st innan 30 men det kanske blir lite väl ambitiöst
    Som tur är så är sambon av samma åsikt så det är ju lugnt =)
    Hoppas det går fort för er så har ni kanske nått att berätta för alla under bröllopsmiddan

• Melleni (4/8-07)

maljor

Vi pratade om de men om vi lyckas bli det så ska vi inge avslöja på bröllopet. De är förstort.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 sista tråden innan bröllopet!