• fluff83

1:e september

Hej allihopa!

Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)

Hoppas ni hänger på =)

• Svar på tråden 1:e september
  • danis

Ölandstok,
    Jag hade nog kört vigseln utan att bjuda på något så det inte blir en massa slörp och smackande. Utan när vigseln är över kommer champagne och snittar direkt. Jag tror att det kan störa lite med dricka och snittar innan.

• FruÖlandstok

danis
    mm, sant risken kan kanske bli så.. vi ska dessutom har en väldigt kort stående vigsel så folk kanske fortsätter käka då..

• Septembersol

Ölandstok: Jag håller med danis. Jag skulle välja att bjuda på dricka och snittar direkt efter vigseln. Då är det ju läge för brudskål och så smakar det alltid gott att ha lite lättare tilltugg till. Jag tror att det enkla blir ofta det bästa. För allt ska ju förberedas också. Ska ni ha välkomstdrink utöver dricka efter vigseln så ska ju någon förbereda dessa, samt som du skrev, ska man ta andra glas då? Jag röstar för det som är gott och enkelt. Mitt råd är: kör på skål och snittar när ni sagt "ja".

• Septembersol

Ölandstok: Nu märks det verkligen att det börjar närma sig för nu börjar vi diskutera de mindre - men ack så viktiga detaljerna! Pirr... Ringarna är klara, klänningen likaså... snart så!

• FruÖlandstok

ja det börjar verkligen närma sig nu.. tackar för era synpunkter.. blir helt klart snittar efter vigseln.. det känns så mycket enklare..

det mesta stora sakerna är klara.. det är mest en del pyssel och inköp kvar.. tiden går ruskigt fort nu..

• Fluffbullarna

Oj, är det dags att börja oroa sig för möhippa och svensexa nu alltså? En av mina toastmadamer kommer att vara bortrest veckan innan bröllopet så de lär nog ta det innan dess om det blir något.
    Vi har också funderingar på när snittarna ska serveras. Tar man det efter vigseln så blir det ju precis innan maten, känns inte helt bra det heller.

• FruÖlandstok

Fluffbullarna
    ahhh just det.. var ju det jag tänkte på från början när jag velade om snittar före eller efter.. hmm, typiskt glömde det.. kanske skippar snittarna helt å bara serverar lite frukt till bubblet..

• danis

Vi ska ha snittar precis efter vigseln när gästerna kommer till festlokalen med bubbel. Vi tar det istället för förrätt. Så förrätten blir bubbel och snittar, det känns lite lättsammare tycker vi. Så gästerna minglar en stund innan vi börjar med grillbuffé. Ska ha två kockar som står och grillar till gästerna, det ska bli jättekul.

• Fluffbullarna

Danis: Åh, vad kul med grillbuffé!

• danis

Fluffbullarna: Ja, men det är väl kanske inte direkt bröllopsmat men vi älskar att grilla och varför ska man göra som alla andra.

Svar på tråden 1:e september