1:e september
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Hej allihopa!
Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)
Hoppas ni hänger på =)
Louise14,
Jag ska göra påklädningen på salongen som fixar hår och smink och jag tänker faktiskt ha två olika underklädes-set.
Ett lite mer neutralt och praktiskt som jag tar på mig efter duschen på morgonen och sedan har hela dagen.
Och sedan ett annat lite mer sexigt och snyggt som jag tar på mig efter festen. Det är både en massa spets och lite genomskinligt och det har jag ingen lust att visa upp för frisör, svärmor, brudtärnor etc. Det är ju bara för mig och maken
Min sambos svensexa på lördag! Bara ett stort problem, dom vill att jag ska ta med mig honom till en ica butik ca 20 minuter från där vi bor ( alltså inte vår närmaste) kl 10 på morgonen! Min sambo tror att vi ska på kräftskiva på kvällen och kommer vägra gå upp så tidigt för at åka och handla i en annan stad. Hur ska jag lura med honom? Några som har lite tipps att dela med sig, jag börjar få panik!!
Knepigt det där...kan de inte hämta honom hemma hos er? Man är väldigt misstänksam så här innan bröllop och om du insisterar på något som verkar suspekt så kommer han att fatta. Det var nära att det blev så för min sambo, men sen lyckades de lura honom i alla fall.
Eller...(konspirationsteori) så har de planerat en möhippa för dig och sagt till din sambo att du tror att det är han som ska ha svensexa. Han kanske glatt följer med då.
har ni förresten haft era möhippor?
Cornelia, ja jag tror ju dom tar mig då samtidigt har det på känn! Men min sambo tror att dom ska ta honom helgen efter, eller det är vad jag låter honom tro!
oh, ne.. min sambo ska ha sin svensexa dan innan (nått lugnare med kompisarna) å jag trodde inte jag skulle få en möhippa men lyckades inse att dom skulle ha den för mig nu på lördag.. vilket jag fick avstyra för min sambo hade missat att jag skulle ha föreläsning hela dan så jag fick hinta honom om det ;) så nu vet jag inte om det blir nån.. han frågade lite skumma frågor om min tenta på lördagen veckan efter så jag vet inte om den blir då istället eller om det inte blir nått.. tror inte vi blir fler än 3 eller nått ändå.. har inte så många vänner som kommer på bröllopet..
Karin.A
ett tips kanske annars kan vara att du går till affären för ¨köpa nått ni behöver MEN det var slut där så ni måste åka till den andra ica-butiken istället?
Ölandstok, ja det funderar jag också på! och dom har ett systembolag brevid där så man kanske ska säga att man glömt och köpa vin eller nått till kräfskivan
Okej, jag tror jag att jag sätter på min vanliga underkläder som jag sedan byter vid omklädningen. LÄr inte bli så mycket rajtantajtans för oss då jag kommer vara stor som ett hus pga magen. Men vill ju inte ha underkläderna på sig från 09-02.
Hur har ni andra funderat över underkläderna?
För min M2B är det svensexa i helgen och någon lorendrejeri på torsdag... Kul kul!
Nu har jag blivit hippad! När de kom körandes på uppfarten till huset började mina knän darra av nervositet, och det var befogat kan jag säga. Jag och min blivande fick klä på oss en svart sopsäck med bara underkläderna under. Sedan pyntade de oss i färgglada boas. Ögonbindel på och sedan körde de oss till hamnen där en färja åker ut till en ö. Där fick min sambo sjunga och jag dansa till alla som skulle åka på färjan. Efter det fick vi ikläda oss fula baddräkter (även min stackars sambo fick ha baddräkt) och åka gummibåt efter en motorbåt. Himmel vad fort det gick! Sedan blev det glass och efter det delade de på oss. Jag fick åka med tjejerna och ha spa. Vi bastade, fick hårinpackning, manikyr, pedikyr, fotmassage, åt jätte god mat och drack drinkar. Sedan filmade de mig när jag fick svara på diverse frågor angående min sambo, tidigare pojkvänner, svärföräldrar etc. Jag antar att de kommer att klippa ihop det där på ett sätt som de tycker är kul
Sedan åkte vi till killarna och hade fest allihopa. Det var jätte roligt men det var otroligt pirrigt att inte veta vad som skulle komma härnäst. Det är nästan det som är det värsta med dagen. Vad kommer de hitta på nu? Man är så utelämnad.
I övrigt har vi träffat prästen och frisören sedan sist. Känns bra. Vad ska ni andra ha för håruppsättningar? Jag kommer att ha utsläppt och stora lockar som vävs samman med slöja. Har väldigt tjockt och långt hår så en stram håruppsättning skulle se så stort ut på mig.