• fluff83

1:e september

Hej allihopa!

Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)

Hoppas ni hänger på =)

• Svar på tråden 1:e september
  • Septembersol

Louise14: Jag kommer att satsa på två uppsättningar underkläder, precis som Fröken Smultron. Vi har vår svit fram till lunch dagen efter bröllopet och då kan det ju passa att ha något finare att sätta på sig. Förhoppningsvis är vi utvilade då och så har vi bubbelbad framför oss. Vi har försökt ta ner förväntningarna på själva bröllopsnatten och satsar på dagen efter istället Jag byter för övrigt om till bröllopsunderkläderna hos frisören.

• Louise14

Septembersol: då gör jag också det! För oss blir det nog ingen action dagen efter, då maken tror det kan skada bebben..... Är inte så snyggt med för mycket spets och så när man har stor mammamage.

• Septembersol

Louise14: Grattis till att du snart blir mamma! Och gravida magar behöver inga speciella underkläder enligt mig, de är ju så fina i sig självt! Inga underkläder slår det! Lycka till med bebis och bröllop.

• Rosenlarv

Fröken smultron
    Nu har min jagälskardigbok kommit! Det tog bara 5 dagar fast det stod på sidan att det kunde dröja upp till 14 dagar. Jag är skitnöjd, boken blev verkligen jättefin, och är inte alls dyr. Jag rekommenderar dig starkt att göra något liknande!

• danis

Hej alla 1:a septembare, jag ska också gifta mig då men det känns som jag ligger lite efter i planeringen. Vi bestämde oss för att gifta oss för ca 2 månader sen, men allt löser sig väl... Eller? Jag hänger gärna på i tråden om man får.

• FruÖlandstok

danis
    välkommen.. ni hinner nog med.. en vän till mig fick ihop sitt på 1,5 månad så det går så bra så.. :)

• Fröken smultron

Rosenlarv,
    Vad kul! Så om jag då får ihop allt ikväll så finns det ju faktiskt en chans! Åh, vad skojigt. Nu ska jag hem och pyssla efter jobbet idag!!!

• Fröken smultron

Septembersol,
    Rolig hippa! Förstår verkligen att det är en pirrig känsla att inte riktigt ha kontroll själv. Jag har själv lite svårt för det, kontrollfreak som jag är

Louise14,
    Det blir säkert jättebra att göra så med underkläderna. Kan bara instämma med Septembersol om att gravidmagar är bland det finaste som finns!

• danis

Ölandstok,
    Tack. Jo det ska nog lösa sig. Har precis fått bekräftelse på att maten är bokad. Men jag har inte hört något från prästen så jag får väl ringa henne idag.

• FruÖlandstok

Jag sitter här med en lite fundering å tänkt hör om nån av er här har nån lösning.. vi ska gifta oss utanför vår festlokal (bygdegård med jättefin omgivning). Vad jag velar om är hur man ska göra när folk kommer.. vi har sagt samling runt 16,00 å sen ska vigseln vara nån gång där runt..

Hur gör man med saker man ska bjuda på? Ska man ha välkomsbål och sådant när folk kommer? med lite snittar och så.. eller ska man strunta i det.. för jag tänkte på det där med brudskål.. tänkte skåla i bubbel precis efter vigseln.. så det blir ganska tätt inpå..

å likaså blir jag förvirrad hur man ska göra med glasen för vi har ju glas till bubblet, men vad tar man då för glas till välkomnsdrickan?

usch.. kanske låter förvirrat men jag kan inte tänkte ut hur vi ska göra å alla säger bara "ja det får du bestämma". Ja visst bestämma men jag vet ju inte vad folk tycker för ingen säger nått..

hur hade ni gjort??

Svar på tråden 1:e september