• fluff83

    1:e september

    Hej allihopa!

    Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)

    Hoppas ni hänger på =)

  • Svar på tråden 1:e september
  • fluff83

    Hm... ingen som e ute nu??? =)

    Okej kan väl ställa lite frågor så länge då, hur långt innan bröllopet träffade ni prästen?? Vad ska man ha koll på vid det tillfället?

  • TobbesFlicka

    Vi ska också gifta oss den 1/9!!

    Vi har inte träffat vår präst ännu, det blir nog senare, ca en månad innan vigseln. Hur lång har ni kommit?

  • fluff83

    ehh inte så långt, klänning har jag betalt handpenning på iaf inte uppsydd men paxad =) bokat lokal och skickat inbjudningar... det var nog det =)

  • sambolina

    Hej på !

    jag ska oxå gifta mig detta datum.
    Det mesta är klart men inte klänningen och menyn är kvar.
    Har beställt frissa men inte varit på konsultation, ska boka tid till det.

    Jag ska beställa min klänning från kanacca
    och har tänkt skicka iväg beställning nästa vecka.
    Det borde väl räcka vad tror ni?

  • Draken81

    Hej!

    Här är en till som gifter sig 1:a september. Vi har inte så mycket färdigt känns det som... Kyrka och lokal är bokad och klänningen beställde jag från Kannacca förra veckan, annars är inget klart. Men jag ska fixa hår och make up själv och antagligen även buketten (om blommorna jag sått kommer upp). Inbjudan tänkte vi skicka ut i juni.

  • esther78

    Hej på er alla september brudar. Här e en till som ska gifta sig den 1/9.
    Vi har nästan allt klart men har dock inte träffat prästen så vigselprogrammen e inte klara ännu. Annars så känns det som man har det mesta under kontroll. Men tiden den går så himla fort så lite panik känner man. Men kul ska det bli iaf hi hi!

  • fluff83

    esther78

    vad ska ni ha med i ert vigselprogram? vilka psalmer och så... tycker det är så svårt att välja. Finns ju en del fina sommarpsalmer men vet inte om det är försent att sjunga dem i september?

    Sambolina och draken81
    vad är kannacca? har missat det helt! har iofs redan klänning men hade varit kul att veta =)

    Nu är frissan också bokad, puuh äntligen =) Fick en kram av morfar igår som sa att han minsann skulle betala min slöja för det gjorde mammas morfar till henne =) Kärt tyckte jag =)

  • tesa+tompa

    Vi har åxo tänkt att gifta oss den 1/9..
    Har inte hunnit långt alls i planeringen.. Kläderna är färdiga till båda, min klänning ska bara sys in lite. Dock inga kläder till barnen än..
    Behöver ej boka lokal -ska ha middan/festen i trädgården hos mina föräldrar, behöver dock boka "partytält"..
    Ska ringa vigselförrättaren i veckan.. Och sedan när det är spikat så fort som möjligt skicka ut inbjudningarna.. *phu*
    Hinner vi tro?

  • tesa+tompa

    Någon som har beställt inbjudningskort från "Calligraphen.se?
    Hur långtid var leveransen..?
    Nån kanske har nåt bättre alternativ??

  • fluff83

    tesa+tompa

    klart ni hinner ALLT ordnar sig =)=) min svåger gjorde våra inbjudningar i photoshop och skickade in dem till colormailer.se och fick dem framkallade. så folk fick en inbjudan med en bild på oss och all info på ett fotopapper som de kan rama in, om de vill =) Mormor blev jätteglad =) det tog bara 3-4 dagar att få det framkallat. calligraphen vet jag faktiskt inte.

Svar på tråden 1:e september