• fluff83

1:e september

Hej allihopa!

Hade en tanke om att vi som gifter oss den 1:e kanske kunde jämföra planering lite, bara för att ha ngt att jfr med och för att inte glömma ngt viktigt =)=)

Hoppas ni hänger på =)

• Svar på tråden 1:e september
  • fluff83

tesa+tompa ja det är ju faktiskt samtidigt roligt med mkt släkt men ibland känns det som en del får komma bara för man bjudit de andra fastrarna och mostrarna typ... gästlistan är nog det svåraste med hela bröllopet tycker jag.. hur man än gör är man rädd för att såra ngn.

• tesa+tompa

Fluff83: Bjuder man två kusiner, så får man bjuda alla, känns det som iallafall.. man är ju torts allt lika mcket släkt fastän man kanske inte umgås lika mycket med alla..
    Och bjuder man en moster, m¨åste man bjuda de andra oxå... tycker jag. Vänner kan man prioritera om man inte vill ha så stort bröllop. Men släkten är svår att rangordna, tycker jag....
    Håller mes om att gästlistan är det svåraste.. Som tur är har jag och min M2b samma åsikter där iaf!

• tesa+tompa

Håller med.. heter det visst.. *s*

• fluff83

Vi hade också samm aåsikter =) Japp det blev ju så att man fick bjuda alla iom att man inte vill randordna trots att man inte umgås alls med vissa, men men det är väl bara att hoppas på att de ngn gång i framtiden bjuder igen... man vet ju aldrig =)

• esther78

fluff83
    Vi har inte bestämt psalmerna ännu, jag har inte så bra koll på det här med psalmer så det hoppas jag prästen kan hjälpa oss med? Men jag tror nog att vi kommer ha nån sommar psalm fast vi gifter oss i september. Jag tycker nog att början av september tillhör sommaren eller har jag helt fel? Ha det så bra alla glada brudar!!

• Maradonna

Hej!

Vi gifter oss oxå den 1/9!

Vi har
    bokat festlokal
    ...och plats för vigseln (borgerlig)
    ...och vigselförrättare
    ...och fotograf
    köpt brudklänning
    bokat liveband för kvällen
    bokat frisersalong
    köpt ring
    skickat ut inbjudningar
    börjat fundera på vad han ska ha på sig ;)

Det känns rätt lugnt just nu. Men man kanske borde vara stressad???

• Blivande fru Eriksson

tesa+tompa och fluff83

Jag är faktiskt riktigt imponerad av oss, vi är normalt världens tidsoptimister och brukar alltid va ute i sista sekunden men nu känns det som att vi kommer att kunna ta det ganska lugnt sista veckan. Med tanke på hur jag blir när jag är stressad (irriterad och gapig/skrikig) så är det nog bäst för husfridens skull att vi är klara i tid, annars tar nog äktenskapet slut innan det börjat...

• tesa+tompa

Vi har precis beslutat att flytta fram bröllopet till nästa vår-sommar..
    För att känna att vi har liite mer tid till saker och ting.
    Tråkigt, men förnuftigt tror jag..
    Inte spikat nutt datum än, men blir nog nån gång Maj-Juni

• Cornelia-07

Hej!

Vad roligt med en tråd för 1:a spetemberbrudar! Vi gifter oss också då.
    Vi är klara med kyrka, bestman, tärna, toastmaster, festlokal, min klänning och bröllopsnatt. Vi (eller mest jag) känner mig stressad över inbjudningskorten som aldrig verkar bli av. De som är bjudna vet om det, men ändå...Är det någon mer som inte fått ut dem?

• fluff83

tesa+tompa
    varför?? *snyft* men du stannar väl hos oss här =)=)

blivande fru eriksson
    har du sett bridezilla =)=) tror aldrig du kommer bli såååå stressad =)=)

Puyss på er!!!

Välkommen Cornelia =)

Svar på tråden 1:e september