• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Muggles: Ja, det vore kanske klokt att beställa tid redan nu, med tanke på sommar och semestern. Men jag har bara pratat med maken på telefon idag och det slutar bara med att vi blir ovänner eller ledsna så vi behöver sätta oss ner öga mot öga och prata igenom hur vi ska göra.

Däremot har vi bestämt att jag ska börja testa med äl-stickor igen. Jag har ju använt billiga testers men nästan aldrig fått nåt utslag. Kan det vara så att de inte passar mig? Vilket märke har ni använt eller rekommenderar? CB:s är säkert bra men de är ju så dyra! Särskilt för mig som brukar behöva 10-15 test per månad innan jag hittar böjen!

• mugglesfan

Snartis: ta det lugnt i flytten om du känner av sammandragningar redan innan!!! Gör inget annat än peka vart saker ska hamna! Jag har ju inte alls känt av sammandragningar och jag bar ingenting men blev otroligt trött i fötterna och ryggen ändå. Att vara igång hela dagen tog på fötterna och att packa upp lådor tog på ryggen... Så ta det varligt, det är jobbigare än man tror.

• BrudSommar2006

Koko, det här blir mer och mer spännande, hoppas, hoppas!

Victory, jag tror tyvärr att CB är de mest tillförlitliga, jag hade samma problem, tog mig igenom mer än ett paket, men jag hade tur och behövde inte hålla på särskilt länge. Kanske kan du göra det den här månaden i alla fall för att vara säker på att du har ÄL?

• mugglesfan

Victory: jag körde CBs tester. Men jag behövde dem bara en månad och då använde jag ca 10 st. Sedan nästa månad visste jag ju hur min cykel såg ut (jag var regelbunden) och hur det kändes (aladåb mm). Så du kanske får göra en investering denna månaden men sedan behöver du dem kanske inte nästa? Det är ju bara första månaden du behöver börja på dag 11 (tror det var det om man har 28 dgrs cykel, vet inte vad det blir för dig?), för att inte missa.

• Snart så....

Muggles, jag kommer inte få bära en sak för sambon. Tur att det är massa grabbar som hjälper till på lördag när stora lasset går.

JAg kommer mest bara få säga var allt ska stå i nya lägenheten.

• BrudSommar2006

Oj vad jag lyckades jobba på under förmiddagen idag förresten, jag blev så nervös att jag inte skulle få klart! Nu känns det mycket bättre, nu känns det som att blir jag sjuk eller får ondare än jag redan har så får det ordna sig, så kändes det inte i morse när jag inte fått gå igenom det som låg. Har också sagt till att de får låta bli att ge mig något nytt så jag kan beta av det som ligger bara i fall att.

• mugglesfan

Tänk på att det är en liten investering om det skulle resultera i bebbe! För om ni får bebbe så krävs betydligt större investeringar

Aaahh, börjar klia i fingrarna på mig att börja köpa barngrejer, nu kommer det. Jag trodde nästan jag var onormal när de andra boar så tidigt och jag bara tänker på soffor och annat Men nu är soffa och matbord beställt så nu börjar jag tänka barnsäng mm

• mugglesfan

Det med investering var riktat till Victory men det fattade ni hoppas jag!

BS: stressa inte ihjäl dig - det är bara ett jobb! (Så brukar min man säga när jag är frustrerad över jobbet och det är lätt att ge rådet men det är jättesvårt att tänka så...)

• mugglesfan

Liten: heter din trådbebis Mindre nu då? Bäddat för förvirring Och sedan ska ni ha en Mini också va? Vem blir Minst då? Ska ni ha 3 st eller?

• Victory

Muggles: Du menar CB:s digitala då va?

Svar på tråden När märker man av det?