Mmmmmm, nygräddade kanelbullar med kardemumma och ett glas mjölk? Kan det bli bättre? Mycket förvånad insåg jag att bullarna inte bara blev goda utan också rätt snygga. Misstänkte nästan att nån annan hade varit framme och lagt in andra bullar än mina i ugnen, för de var verkligen inte vackra när jag ställde in de. Och eftersom jag normalt sett är fullkomligt kass i köket så blir jag så himla glad när jag väl lyckas med nåt?
Koko, fantastiska nyheter! Hoppas på lika bra fortsättning! Det är ni verkligen värda!
Tack för alla Lycka till! Jag kommer nog skriva nåt här varje dag, men sen får som sagt Mugglan ett sms när det är klart, så ni får veta! (Och så kommer hela den blodiga berättelsen här senare om ni önskar det).
Japp, vi har boat och fixat. Jag har ju varit hemma i 2 ½ vecka nu i rätt så god form, så jag har pysslat och grejat med en massa saker. Och än är jag inte trött på det, så det gör mig inget om det dröjer ett tag till, även om jag är väldigt nyfiken på att träffa den som bor där inne.
Ja, lugn och cool. Det stämmer nog rätt bra med hur jag känner mig. Faktiskt tänker jag knappt på förlossningen längre. Jag är redan ute ?på andra sidan? och läser om spädbarnsvård etc. Gällande bedövning och hur jag ser på förlossningen, så är jag säkert naiv men då får jag vara det då. Min utgångspunkt är att jag vill se hur långt jag kan komma med avslappning, profylaxandning, värme/kyla, massage, rörelse och bad innan jag överväger nåt annat. Förmodligen kommer jag prova lustgas, men alla andra grejer verkar så läskiga, så jag är nästan mer rädd för de än för att ha ont. Som det känns nu när jag sitter här smärt-fri. Min man bara skrattar och säger att det låter som jag tror att det är ett spa vi ska åka till. Men jag har en bra grundkänsla och är väldigt förväntansfull och ser det lite som ett äventyr. En riktig utmaning där man får ett sanlöst häftigt pris i slutändan som jag är väldigt nyfiken på. Är det en tjej/kille, vem kommer den vara lik, hur kommer den bete sig, hur kommer det kännas att vara mamma???? Och så får man ju uppleva nåt som inte är alla förunnat och som man funderat över ända sen man fattade att man är tjej. Jag skulle bli otroligt besviken om någon nu kom och sa att vi skippar det där med förlossning, vi ger dig barnet direkt i famnen i stället. Jag är alldeles säker på att det kommer göra fruktansvärt ont, men det gör ju inte ont hela tiden och psykisk smärta är ändå värre än fysisk. I slutändan tror jag att det för min del har rätt så stor betydelse hur jag känner mig när det hela drar igång. Jag tror det är bättre om det startar efter en god natts sömn i stället för när man precis ska lägga sig och är jättetrött.
Men vi får se, spänningen stiger!
Liten, Viss del av föräldrarledigheten är semestergrundande. Har inte riktigt fattat hur stor del, men på mitt företag får jag 13, dvs. hälften om jag är hemma i ett år.