• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Och Liten! Förstår att allt känns lättare nu (utom att jobba då förstås! ). Själv tycks jag inte heller få något gjort före lunch, energin finns liksom inte där. Tror inte det är PMS, då brukar jag mest känna irritation. Men det är inte helt omöjligt att hon är på gång inom några dagar, och då j*klar!!

• _koko_

Här kommer en ny lista, ni som saknas och vill vara med kan väl skriva era uppgifter så lägger jag till dem!
    Grattis igen till Mindre Liten! Eh, det lät konstigt... :D

nick: , bor i: , ålder: , Försökt sedan: , Gravid? , BF:
    A.M. , Stockholm , 37 år , ? , Livia född 16/11 ,
    Vänner-fan , Göteborg , 31 år , augusti 06 , Plus 3/9 , 02-maj
    BrudSommar2006 , Stockholm , 35 år , augusti 06 , Plus 15/9 , 28-maj
    CicciL , Stockholm , 32 år , juli 06 , Plus 12/11 , 15-jul
    Snart så... , Stockholm , 28 år , juli 06 , Plus 9/12 , 18-aug
    mugglesfan , Göteborg , 36 år , augusti 06 , Plus 18/12 , 23-aug
    nu är jag fruL , Stockholm , 32 år , augusti 06 , Plus 1/1-07 , 04-sep
    Moppy , Stockholm , 29 år , oktober 06 , Plus 19/3-07
    Storasystern , Stockholm , 30 år , juli 06 , Plus 9/4-07
    izzie , Västsverige , 27 år , oktober 06 , Plus 13/4-07
    Lili 2006 , Västkusten , 30 år , maj 06 , Plus 16/4-07
    Mindre , Stockholm , 32 år , juni 06 , Plus 1/5-07

_koko_ , Stockholm , 29 år , juli 06
    Lapinette , Stockholm , 36 år , juni 06
    sweetstreet , New York , 34 år , augusti 06
    nenne78 , Gävle , 28 år , oktober 06
    pirr! , Göteborg , 29 år , september 06
    Frejis , Stockholm , 34 år , december 05
    start september , Stockholm , 30 år , september 06
    Page , Sörmland , 30 år , oktober 06
    Victory , Norrbotten , 29 år , juni 06
    vårbrud2008 , ? , ? , ?
    Hjorton , Västerås , 29 år , augusti 06

• start september

Jaa Koko - goda nyheter! Håller tummarna för delning! Hur lång tid tar det innan man ser det?

Möjligen har mitt immunförvar varit kass redan innan X:et kom, två penicillinkurer i höstas också.

Victory, ogravida - det finns nog några till. Kokos lista är väl den bästa hjälpen. Hjortron är ganska ny men vad jag vet ogravid. Vårbrud håller vi tummarna för nu i dagarna också.

• Victory

Ja, där ser man. Så jag behöver inte känna mig ensam som ogravid då!

• _koko_

start - haha, ja, jag måste ha läst dina tankar! :D

Vi ska dit i morgon eftermiddag, och då ska de helst vara 4-celliga och ha delat sig lagom snabbt. Då blir de sk guldägg. :D

Så det är SNART!

• Liten med Mindre

koko - Guldägg som blir guldbebis. :)

Nu har jag bokat tid hos BM, 5 juni. Kan ju inte hålla på mig, utan måste göra allt på en gång. :D Det blir i Gamla Stan, hos samma BM som jag var till i höstas, hon var i alla fall trevlig då.

• Victory

Åh, vad spännande Liten! Nu börjar det på riktigt! Kul också att få börja läsa in sig på "ämnet". *längtar*

• Liten med Mindre

Victory - jag fuskade och läste lite i förra veckan. Hoppades så! Men nu måste jag ju givetvis läsa allt igen, och verkligen känna efter. :D

Lite komiskt är det att magen för tillfället är plattare än den varit på månader. Kanske hade godisstoppet någon effekt i alla fall - även om jag nu äter lite då och då.

Vet inte om jag nämde det - men vi laddade inför testerna med både vin-middag och skumpa-kubb. Kan rekommendera alltihop.

Och det bästa var att svärföräldrarnas granne hade värmt upp badtunnan, så vi hoppade i och tog kvarvarande skumpa i badet. Lyxigt värre. Antar att jag kanske inte ska bada badtunna på ett tag nu - inte det renaste vattnet i värdlen. :D
    Passade även på att få i mig lite mögelost i helgen - för att inte tala om all sushi förra veckan...

Svar på tråden När märker man av det?