• nu är jag fruL

När märker man av det?

Ja just det tjejer när märker man av att man blivit gravid? Och hur märker man av att man har ÄL?

Japp ni gissar rätt här är tråden där vi jagar aladåber, ägg, simmare och pluss. Med eller utan hjälpmedel...

Här fortsätter vi. Vi har nu jagat ägg, aladåber och pluss i några trådar. Gråtit och skrattat ihop. Framgångarna och bakslagen har kommit om vart annat i tråden om hur man märker att man är gravid och hur man blir gravid.

Här delar vi allt, tips, trix, sorg och glädje. jakten på de befruktade ägget är en berg och dalbana HÄNG MED!

MEN om ni tänkt bara sticka in huvudet en gång och berätta att ni plussat! Gör INTE det. Här kämpar vi tillsammans i både med och motgång.

Välkomna alla nya och gamla!

• Svar på tråden När märker man av det?
  • Victory

Liten - jag har också den taktiken, att få i mig alla onyttigheter nu innan jag eventuellt blir gravid (utan att äventyra fertiliteten förstås). Så nu är det vinmiddagar med mögelost varje lördag!

• Victory

Nu har jag pratat med maken och frågat (igen) om vi ska söka hjälp eller inte. Han tycker inte att vi ska göra det, han tycker inte att vi behöver hjälp eftersom problemet är att vi inte får till det. Men hallå! Då kanske vi behöver hjälp för det!! Nä, han tycker bara att vi inte försökt tillräckligt seriöst, att det har varit tillfälligheter som gjrot att det inte blivit av. Och det kan väl ligga nåt i det. MEn hur länge ska tillfälligheter få styra tills man tar tag i det?! Nu har vi i alla fall bestämt oss för att försöka en månad till och sen söka hjälp. Så nu kansek han är motiverad att anstränga sig lite extra!

• Liten med Mindre

Victory - heja heja! Köp hem en laddning ÄL tester och annat, och kör hårt! Låt inte äggen slippa undan obefruktade!

• mugglesfan

Liten (kommer nog ta ett tag innan jag vänjer mig ): lyssna nu på Tant Muggles - du kan visst bada i badtunna. Sålänge du har en intakt slempropp så kommer ingenting in i livmodern, så bada på du. Detta gäller badtunnor, offentliga bad, jaccuzzi mm. I slutet av graviditeten (typ sista månaden?) kan man låta bli om man är orolig för att slemproppen eventuellt kan ha släppt. Detta är ett ämne som jag verkligen har undersökt med olika BM så jag är säker

Och mögelost är inte heller av ondo - finns massa pastöriserade mögelostar! Min favvo tex St Agur - mmmmm.....

Koko: får man äska om att få med sin polare Piggelin1 på listan? Hmmm, detaljerna borde hon fylla i själv, är inte säker på datumen när de startade verkstan, plusdatum osv.

Hoppas på 2 guldägg för din del!!!

• mugglesfan

Victory: frustrerande! Men kanske vill han inte erkänna att ni behöver hjälp för då måste man ju först erkänna att ni (han) har ett problem och det kanske han inte vill. Problemet är väl att om en månad är det nästan sommar och då kan det vara svårt att få tider. Om jag vore er skulle jag ringa om tid för undersökning och SAMTIDIGT försöka själva - det är ju inget som hindrar??? Det ena utesluter väl inte det andra? Men ni gör som ni vill...

• Liten med Mindre

Tant Muggles - ;) - tror nog ändå att jag låter bli badtunnan. Förutom att vattnet inte är helt fräscht i sjön, och att tunnan inte har någon form av rening, så brukar det ju bli obehagligt varmt. Något jag har lite svårt att klara i vanliga fall också. (Världens billigaste fylla att bada riktigt hett, och sen hoppa ut i snön, eller kanske ner i sjön.)

Fast ett snabbdopp i tunnan kan det ju bli. Tur att maken ska med på inskrivningen så att vi kan fråga och han får höra svar direkt. Annars går det nog inte. :D

Pastöriserade mögelostar kommer det nog att slinka ner lite grann. Fast det finns otroligt många goda hårdostar, så jag kan nog klara mig på det. De funkar bra istället för godis. :D Manchego, appenzell, Gruyère, västerbotten, parmesan, pecorino...

Smask!

• mugglesfan

Gruyère! Mmmmm.... Det var ett tag sedan vi köpte ostar kände jag... Gruyère med "honungskola" med valnötter i som tillbehör - mums!

Kul att du har inskrivningstid redan - nu är ni på G!

• BrudSommar2006

Ja men här är ni ju Liten och Mindre! Vad blir det för preliminärt BF-datum bara om du räknar själv från senaste mens?

Victory, vänta den här gången då och se om ni får till det men går inte det så låt honom inte övertala dig en gång till att inte ringa!

• Victory

BS: Nä, jag lovar! Ni får peppa mig om jag verkar balla ur en gång till!

Just det, Mindre, f'låt: Liten! När är BF??!!

• Snart så....

WOOOOOOOOOW

Här har det hänt grejjer sen sist jag var inne :D :D

GRATTIS Liten/Mindre!! Sååå otroligt roligt att en "gamling" i tråden fått det efterlängtade plusset :)
    Du gör helträtt att redan nu boka BM -tid, det kan ju vara väntetid om man har otur.

Kokos, åhhh vad roligt att höra om att äggen redan är befruktade. Klart det kommer bli guldägg :)
    De vågar inget annat när mamma är tant-lönnmördare :D :D

Själv har jag haft en helg med mkt sammandragningar hmmm.... inte så bra så får passa mig extra nu.
    Idag var vi oh fick nycklarna till nya lägenheten så ikväll börjar vi köra över första sakerna :)

Svar på tråden När märker man av det?