• Ladye

Betalar din familj nått för ditt bröllop?

Jag undrar hur vanligt det är att bruden/brudgummens familj lägger en slant på ens bröllop?

Gör eran familj det och i så fall hur mycket?

Min pappa vill nämligen lägga pengar på mitt bröllop, men jag vet inte om jag borde ta emot den sortens summa.
    Vad tycker du?

• Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?
  • _Midsommar_

Vi kommer stå för allt själva. Ingen släkting har erbjudit sig att betala något... och fråga efter pengar skulle vi aldrig göra. Min sambo va i Kina och jobbade i 3 månader och vi bestämde då att vi skulle gifta oss för de pengarna =)

• Miss Lilly

Mina föräldrar är skilda, men inte hans. När vi talat om att vi bestämt datum för bröllopet så sa min far att han ville bjuda över m2b's föräldrar för att "prata om bröllopet" vi får hjälp....!Bröllopet blir ganska stort, det är bantat just nu och nere på 150 inbjudningar... vi räknar med ca 130 gäster och är glada över att få ekonomisk hjälp... dessutom har min mor sagt att hon skall hjälpa tilll, men vet inte med hur mkt.
    Känns lite splittrat att "be om pengar" men det är ju ändå en släktfest och föräldrarnas syskon som kommer och man gifter sig ju bara 1 gång i livet

• Ms Q

Vi fick 10000 av min pappa dagen efter vi hade berättat att vi skulle gifta oss. Detta var tänkt som bidrag o vi får present med.
    Min mamma har redan klargjort att vi får bidrag från henne, mormor får vi också ett bidrag ifrån.

Mina svärföräldrar- vet ej. Min svåger fick till deras så där kommer nog något därifrån med.

Vi har däremot också sagt att vi betalar bröllopet själva för att vi ska få det som vi vill ha det, pengarna vi får ska vi åka på bröllopsresa för.

• VitasteBruden

Både mina å hans föräldrar betalar allt vad festen innebär.. vi betalar kläderna, ringarna å brudbukett och ev gåva till folk som hjälp till. Känns bra. Det var våra föräldrar som gav förslaget så vi kunde handla möbler osv till vår Lägenhet. Vi flyttar ihop samma dag som vi gifter oss.Vi är studeter båda två..85:or å plånböckerna bågnar väl inte av pengar..ler.. TACK mammor å pappor!

• VitasteBruden

Vet inte varför "Oss. Vi." blev blått...

• Mrs. 170307

För att det fattas ett mellanslag efter punkten. Då tolkas texten som en länk.

• Phidelie

inte en krona. vi betalar allt själva.

det är upp till var och en hur man gör. Får man pengar är det ju bra.

• Balinda

vi hade inte förväntat oss det eftersom att jag anser att vi är vuxna männsikor och det är vårt beslut att gifta oss. men sen sa min föräldrar att dem gärna ville bidra. så dem betalar alla alkohol för ca 90 personer. helt oväntat med välkommet. :)

• jagärsåkär

Jag är fortf kluven ang hur jag ska göra med min pappa... Jag tror vi kommer spara mkt själva först och sen enbart när vi har en egen buffert berätta för honom om bröllopet. Då kommer han undra hur mkt pengar jag vill ha till det. Och i så fall kan jag säga att vi har lite egna pengar sparade... Så att han inte tar över helt. Han gillar att planera, men det här är ju vår fest.

• Ladye

jagärsåkär: Så är det med min pappa med.
    Men jag är ändå tacksam för bidraget

Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?