Mina föräldrar kommer att bidra med bland annat min outfit (mamma syr min klänning, efter min design) och även tärnans klänning. Dessutom fixar hon en massa praktiskt, syr t ex 80 servetter enligt min design etc etc, så hon får slita, stackaren....
De köper även all alkohol till kalaset. Jag tror att de lägger 10-15.000kr totalt.
Min blivandes föräldrar kommer att bidra med pengar, jag tror 10.000kr.
Dessutom har min blivandes chef(!?) sagt att de vill bidra med maten! Som bröllopspresent. Helmärkligt!
Vi planerade inte alls för denna hjälp, utan den har vi fått längs vägen. Vi hade alltså själva räknat med att kunna skrapa ihop till allt själva. Hjälpen har inte gjort att vi har ändrat på något i planeringen (alltså inte gjort något dyrare).
Vi får även en hel del ovärderlig hjälp i form av olika insatser, nästan bättre än allt ekonomiskt stöd!
Vi kan nog inte klassas som unga längre (buhuu) är 30 och 33 och har bott hemifrån lääänge och stått på egna ben, så detta är våra föräldrars sätt att glädjas åt/med oss och fira att vi valt att gifta oss (de hoppas nog på barnbarn)