• Ladye

Betalar din familj nått för ditt bröllop?

Jag undrar hur vanligt det är att bruden/brudgummens familj lägger en slant på ens bröllop?

Gör eran familj det och i så fall hur mycket?

Min pappa vill nämligen lägga pengar på mitt bröllop, men jag vet inte om jag borde ta emot den sortens summa.
    Vad tycker du?

• Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?
  • Mrs. 170307

Jag undrar - och nu hoppas jag att ingen kastar sten - är ni som får bidrag av era föräldrar väldigt unga?

Jag menar inget illa, jag kanske bara är "gammal" och har stått på egna ben för länge men jag trodde liksom att det var "stenåldern", om någon förstår vad jag menar, men det verkar vara rätt så vanligt ändå... Som sagt, jag bara undrar.

• jagärsåkär

Är i samma dilemma. Min pappa har det gott ställt o vill säkert betala allt. Men jag är inte säker på att jag vill det...

Tror att jag 0 m2b sparar som tusan o betalar själva o sen önskar oss bröllopsresan av papsen. Det känns bäst. Av hans föräldrar vet jag inte... Ingen aning. Min mamma kommer sy min klänning

• Fru Cinderella

Mrs. 170307

Du kan kasta så mycket sten du vill! ;)

Vi är faktiskt väldigt unga.. elelr ja.. antar att vi är det i dina ögon ;) Vi är 22 och 24, men det har faktiskt inget med saken att göra.

Vi hade planerat för ett bröllop utefter vå egen ekonomi med hemmalagad mat, bygdegård etc etc.. men min mor ville prompt att vi skulle få en fin middag och en anledning till.. kunna bjuda släkten på en riktig fest då vi aldrig gjort det (Har aldrig haft jualfton, 50-års fester eller liknande). Så det här var mammas sätt att kunna bjuda igen.

Vi sa nej först.. men när hon la fram det så så tackade vi ja.. vi ser det här som mer än ett bröllop.. även ett tillfälle att träffa släkt vi inte sätt på år och dar.. det ska bli så roligt!

• Ladye

oh vilken fin present en handsydd klänning av kärlek

• september22

Unga? 27 och 31, tror inte att jag hade fåt nått bidrag om jag vore 20, snarare en massa förmaningar ;)

• Clobberella

Sambons föräldrar har tvingat på oss mer pengar än vi behöver, och mina vill nog också hjälpa till, men vi har inte fått något av dem än.
    Vi skulle kunna betala allt själva, men när förädrarna vill hjälpa till lite är vi förståss tacksamma. Om de sen kunde acceptera att vi inte vill ta emot mer än en viss summa så hade det varit ännu bättre

• Alexia

Vi har bra ekonomi - men våra föräldrar har bättre. Därför hjälper dom till att betala. Vi har nyss köpt stort hus som kostar oss en hel del.

Vi e nog rätt så unga... 23 o 25

• Lilla Li

Våra föräldrar bidrar med 20 000 kr var, alltså 40 000 kr totalt. För hans föräldrar var det självklart eftersom de för ett år sedan bidrog med samma summa till hans brors bröllop, och de har bestämt sig för att bidra med så mycket till alla sina barn. Mina föräldrar däremot frågade jag faktiskt, eftersom jag ville veta hur de tänkt göra och göra de uppmärksamma på att hans föräldrar bidrar.

• Nattson

Mina föräldrar har inte så mycket pengar att de kan ge oss tex 10000sek till bröllopet och vi har inte förväntat oss några bidrag i form av "ren" cash från våra föräldrar. Nu blir det så att mamma ska betala tårtan, min moster har köpt min klänning, min slöja och mina skor. Min sambos mamma ska fixa blommor till kyrkan.
    Vi har precis flyttat till ett hus och hon har gett oss en generös inflyttnings present. Det är nästan så att jag inte vll ta emot de pengarna. Men vi har lovat att vi ska köpa något till huset eller lägga det på bröllopet. Som sagt vi har från början varit helt på det klara att vi skulle betala allt själva. Men de bidrag som kommit i form av praktisk hjälp är välkomna. Min mamma har gjort alla våra vackra inbjudningskort och det är jag jätte glad och stolt över.
    Jag skulle aldrig förvänta mig att någon av våra föräldrar skulle betala för något jag vill göra.

Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?