• Ladye

Betalar din familj nått för ditt bröllop?

Jag undrar hur vanligt det är att bruden/brudgummens familj lägger en slant på ens bröllop?

Gör eran familj det och i så fall hur mycket?

Min pappa vill nämligen lägga pengar på mitt bröllop, men jag vet inte om jag borde ta emot den sortens summa.
    Vad tycker du?

• Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?
  • novali

Mina föräldrar betalar festen ca 25.000 kr. Hans föräldrar betalar (!) inget.

• ViSt

Vi betalar allt själv. Har inte fått några bidrag ännu i varje fall och vi förväntar oss inga heller. Men skulle de vilja bidra med en summa så är det välkommet, fast de pengarna skulle i så fall gå till vår bröllopsresa då vi redan har pengarna till bröllopet sparade.

• Bedbug

Vi kommer att få pengar både från mina och blivande makens föräldrar.
    Jag hade inte vågat räkna med det så det var en riktig lättnad när de sa det. Även om kör äkta budget kostar det ju väldigt mycket att gifta sig. Iaf mer än vi hade sparat på banken.

• Viktigpetter

Självklart betalar mina föräldrar hela kalaset! De följer väl traditionerna!

• sjölejon

Våra föräldrar ger oss pengar istället för present, men det blir kanske 7000 kr totalt. Resten på ca 60 000 får vi betala själva.

• ullis_dfs

Mina blivande svärföräldrar har erbjudit sig att betala middagen för deras del av släkten.

Vi har med glädje tackat ja till deras erbjudande, dom pengar vi sparar där kan vi lägga på andra saker för våra gäster.

Med största sannolikhet kommer vi även att få en summa av min mor och hennes man också.

• matildas

Mina föräldrar betalar allt som är ätbart och drickbart, inklusive bröllopstårtan! Ett varmt välkommet bidrag, jag inte hade räknat med så mycket :)

• *Candy_lover*

Hade inte räknat med att nån skulle hjälpa till. Men nu har min pappa erbjudir sig att betala min utstyrsel, festlokalen, och maten+ kaffe & avec. Sp vinet ska vi ta själva dä :)
    Sambons mamma kommer nog att erbjuda sig att betala hans kläder, inte för att vi räknar med de.. men jag skulle inte bli förvånad :)

• Bride2Be2007

"Mina blivande svärföräldrar har erbjudit sig att betala middagen för deras del av släkten"

:-O ursäkta om jag gapar....

• Redneckbride

mina föräldrar har bidragit med 10 000,hans föräldrar bidrar med maten(ca 30 kilo kött bla)och hjälper till att laga den.
    TACK!!

Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?