• Ladye

Betalar din familj nått för ditt bröllop?

Jag undrar hur vanligt det är att bruden/brudgummens familj lägger en slant på ens bröllop?

Gör eran familj det och i så fall hur mycket?

Min pappa vill nämligen lägga pengar på mitt bröllop, men jag vet inte om jag borde ta emot den sortens summa.
    Vad tycker du?

• Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?
  • lovegirl

shit vilka dyra bröllop vissa har..? Självklart upp till var och en vad man vill lägga pengar på, självklart också beroende på hur mycket pengar man har, eller uppenbarligen ens föräldrar har.. Men 100 000 kr för en dag, Halva min årsinkomst.. känner mig helt plötsligt lkite små fattig.. Var tvungen att lätta på tanken, självklart unnar jag alla er den bröllopsdag som ni önskar..

• MrsMoreira

Vi hade tänkt betala för allt själva, men mamma var med när jag köpte klänningen och den ville hon betala. Under hela planeringen har sedan mamma och pappa sagt att de vill betala olika saker, som mat, dricka, blommor. Så nu har vi egentligen bara m2bs kostym, mina skor, och ringarna kvar att betala! Min m2bs föräldrar kommer förmodligen ge oss en större summa i bröllopspresent.

• brud K

vi står för det mästa själva men kommer nog få bröllopsresan till varadero kuba av våra föräldrar..
    samt att pappa betalar en del saker redan nu för mig, men det har vi kommit överens om att inte prata om då de andra troligtvis inte kommer kunna hjälpa till lika mycke som han.
    söta söta pappsen ( ända barnet hos honom):)

• gota

Mina föräldrar betalar allt som har med min klädsel, frisyr mm att göra. Personligen tycker jag inte att de skulle behöva det; de kunde ha gjort annat för pengarna men de envisades. Sedan kommer de ju att bidra med hjälp, goda råd mm vilket jag värdesätter mer!

• Söderbröllop

Min pappa gick bort i januari och min mamma kommer bidra med ca 5000 kr.

Min blivandes föräldrar har från första början sagt att de inte tänker betala en krona, de har förkastat mina bröllopsdrömmar och hans pappa tänker inte ens komma. Kan tillägga att de gifte sig i jeans, och vår budget ligger på max 30 000 kronor...och ca 50 gäster.

• BimBims Mamma

Vi betalar allt själva. Ett enkelt bröllop iof.
    Tycker inte man ska räkna med att nån annan ska betala. Man gifter ju sig för att man som par vill det och då anser jag att man själva ska betala. ingen annan. Varför i hela friden ska ens föräldrar betala?
    Pappa kommer säkert vilja betala nåt men det kommer jag inte tillåta. Om han inte verkligen verkligen vill. Men ser hellre att han köper en present då isf. Men alla är vi olika

• janson77

Mina föräldrar betalar för att dom vill, inte av nån annan anledning, skulle dom inte erbjudit sig skulle vi betalat själva!

Det är ju bara att tacka och ta emot, skulle aldrig tacka nej till sponsring

• Gabbies

Vi betalar allt själva. Tycker att om man väljer att gifta sig så kan man också betala det själv. Bara min åsikt så klart.

• Ansulupe

Vi betalar allt själva. Gladeligen :) Litet bröllop med bara fyra gäster iofs, men tillsammans med middag och resa blir det drygt 60.000 iaf. Sen får vi kanske någon summa pengar i bröllopspresent. Som jag gladeligen också tar emot i så fall.

• tulpanflickan

ja mina föräldrara ska stå för maten svärmor ska betala lite hon oxå

Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?