• Ladye

Betalar din familj nått för ditt bröllop?

Jag undrar hur vanligt det är att bruden/brudgummens familj lägger en slant på ens bröllop?

Gör eran familj det och i så fall hur mycket?

Min pappa vill nämligen lägga pengar på mitt bröllop, men jag vet inte om jag borde ta emot den sortens summa.
    Vad tycker du?

• Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?
  • ;o)

Vi räknar med att betala allt själva, och har sparat ihop därefter. Eventuella oförutsedda bidrag ser vi som bonus och går antagligen till resan.

• wife 2 be - been wife

Min m2bs föräldrar lägger 17 000, pengar som de lagt undan under hans uppväxt och som de även gett de andra syskonen. De frågade om det räckte och vi kunde inte med annat än att säga ja och tacka. Vi är otroligt tacksamma att de vill bidra över huvudtaget. Pga mina föräldrars skrala ekonomi har de sagt att de kan bidra med 10 000 till min m2b, men jag har inte sett av pengarna och kan heller inte med att fråga. Resten lägger vi själva, räknar med att bröllopet kostar ca 60 000

• Sommarbröllop 07

Mina föräldrar betalar för middagen, vilket de även gjorde för min syster. Och min mamma har betalat en del av min klänning, något de lovat när vi var små och var i USA och såg de vackra bröllopsklänningar som fanns :)

Vi är jätteglada att de vill hjälpa till att betala. Min sambos familj kommer inte att betala något och det har vi inte väntat oss heller. De har ingen bra ekonomi och det skulle inte kännas bra att ta emot pengar av dem.

• pralm

Inte ett öre.. dom har nog inte ens tänkt tanken att hjälpa till med pengar.

• pralm

inte för att de spelar någon roll, vi hade ändå inte haft något större bröllop, möjligtvis att vi hade haft en fest efteråt om vi haft mer pengar.

• Hoffsan

Bröllop ca 60.000 utan resa
    Mamma o pappa betalar ca 25.000. Resten betalar vi själva.

• B1LLy

mina föräldrar betalar vårat bröllop....inte hela utan kostnaden för "våra" gäster från min sida.
    men min m2bs föräldrar ska/vill inte betala ngt så det blir jag å min m2b som tar hälften å mina föräldrar hälften...
    för mina föräldrar är det en självklarhet att dem ska betala bröllopet-ngt dem har planerat sen jag var liten...

• jagärsåkär

Igår sa m2b´s mamma att hon vill betala för hans utstyrsel! Det var oväntat men tas glatt emot. Det kan ju vara en fin grej också att gå och kolla kostymer tillsammans... Mina föräldrar kommer betala en stor del av bröllopet om inte hela till o med...

• Anneleigh

Min familj lägger inte ett öre.

• amorin

Våra underbara föräldrar frågade oss direkt när vi sa att vi skulle gifta oss om vi ville ha hjälp. I slutänden kommer vi själva bara att ha betalat lite material till inbjudningar och lite småplock, resten delar våra föräldrar lika. Vi har en budget på 80 000 kr.

Var lite orolig i början att de skulle lägga sig i för mycket och sådär, men de är helt underbara allihopa. Mammorna och jag ska dessutom laga all mat själva, och min mamma ska sjunga i kyrkan.

Och igår berättade min pappa att han bjuder på bröllopsnatt och en extra övernattning som en present!!!

Utan all hjälp vet jag inte hur det hade gått!

Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?