Jag ska berätta en rolig/tråkig historia.
Vi ville inte ta emot bidrag som kom med villkor, ska man bidra så får det så lov att vara villkorslöst. Vi ville inte få "om jag bidrar med 5000 så ska den och den k*rringen komma" flåt, "min vännina komma". Men vi trodde i vår enfald att åtminstone min mamma och hans mamma skulle bidra lite. Min för att hon alltid sagt att hon ska göra det, och hans för att hon är den enda med god ekonomi.
NÄ.
Min mamma bidrog med 1/6 av budgeten, helt suveränt med tanke på hennes usla ekonomi. MEN vi jobbar en hel del gratis åt henne: målar, klipper, spacklar, hämtar grejer osv osv så vi visste att vi var coola med henne sas.
Min pappa sitter på "olika inkomst" vilket betyder att han kan låna oss stora summor en månad men inte nästa. Vi lånade av honom till spriten, som han sen efterskänkte som gåva (SUPERSNÄLLT!).
Det var tillsammans 1/3 av hela budgeten.
Sen kom han mamma...
*suck*
Jag vet hur det låter, men ni skulle HÖRT henne!!!
"Ni måste bjuda den och den k*rringen. jag vill sitta med den och den. Ni ska väl inte ha nån spritfest? Men han kan väl sitta på en kant nånstans?(sagt kvällen innan bröllopet om nån som ville komma efter ett nejtack på osan)"
Sen kommer hon med ett bidrag till vår bröllopsresa som är EXAKT lika som svärfars. Han är alltså LUSFATTIG efter att hon satt honom hos fogden.
*suuuuuuuck*
Jag är SÅ GLAD att jag valde presentöppning hemma så ingen såg vad nån annan givit. Jag hade skämt IHJÄL om hon fått sitta där och vara mallig över sin... matchade... present.
Matchad som i "exakt lika som sin lusfattige ex-make".
HERREGUD! Hon kan inte ens betraktas som bra - hon hade givit exakt så mycket som man ger utan att verka snål.
Men hon ÄR snål - hör ni hur hon skriker när hon... ? Utgifter ni vet.
Om han som är ensam kan åstakomma en sån summa, vad borde då inte HON - utan fogde - åstakomma då de är dinkare??? (duoble income no kids) Men jag struntar i det nu. Han gjorde det BRA, hon gjorde som man ska.
Vi hade alltså ett BILLIGT bröllop. Men KUL!
Jag förväntade mig inga presenter eller så, bara lite bidrag som skulle hjälpa oss att komma iväg. Jag förväntade mig bara inte att hon skulle vara så MALLIG. Men nu vet jag.
Barnbarnen passar FINT att visa upp, men inte att umgås med. Passa på att köpa NY tröja när han ska visas upp, men att stanna och leka med samma barn när hon ändå är här...
Sorry att jag kidnappade tråden...