• Ladye

Betalar din familj nått för ditt bröllop?

Jag undrar hur vanligt det är att bruden/brudgummens familj lägger en slant på ens bröllop?

Gör eran familj det och i så fall hur mycket?

Min pappa vill nämligen lägga pengar på mitt bröllop, men jag vet inte om jag borde ta emot den sortens summa.
    Vad tycker du?

• Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?
  • Höstbrud-07

Ungbröllop09: Varför ska ni berätta det för hans föräldrar? Om det kommer upp kan ni säga att ni fått lite hjälp, men undvik helt att gå in på detaljer. Vi är i samma situation, får mycket av mina föräldrar men inget av hans, de har sämre ekonomi, och vi kommer helt enkelt inte säga något om beloppen (inte till någon, så unvidker man att de får höra det bakvägen), det är ju bara onödigt.

• janson77

Mina föräldrar betalar hela bröllopet, min sambos ingenting. Dom anar nog men det är inget vi pratar om då dom inte har samma ekonomiska möjlighet som min familj.

Inget man behöver disskutera.

• midsommarbrud-07

min mamma betalar min klänning ca 7000kr. resten betalar vi själva.

• maria070630

Min pappa har betalat 30 000 kr hans mammma betalar all mat och hans pappa antagligen inget.

• hanoikarro

Vi hade räknat med att betala allt själva men nu vill mina föräldrar stå för matkostnaden (15-20 000kr). Min m2b:s föräldra ska också betala litegrann men eftersom det kommer bli ganska stor skillnad kommer vi inte berätta för dom hur mycket mina föräldrar betalar...

• Blivande fru Eriksson

Jag ringde till mamma igår för att får receptet på den förrätt vi tänkt oss till bröllopet för att kunna beräkna kostnaden. Mamma rabblar upp det och jag säger att ja vi kan ju handla ingredienserna på willys och så babblar jag på. Vi fortsätter att diskutera menyn och så säger mamma du behöver nog inte tänka så mycket på det där, varför inte säger jag, det är ju bra att handla i billiga affärer. Ja men jag tänkte betala för all mat så du behöver inte tänka mer på det nu...

Gullemamma...

• Zafiren

ja våra föräldrar kom överens med att lägga 10 000:- var. Men mina föräldrar sa sedan att de kan skjuta till mer om de behövs:)
    Mamma o Pappa betalar dessutom allt som hör till mina kläder att göra och näbbarnas klänningsar samt små buketter.
    Så de är trevligt med generösa föäldrar ibland. Mamma får bestämma de mesta oxå, hon planerar o njuter för fullt....går in för detta till 100%.

vi hade inte haft råd alls om de inte velat göra detta för oss...nyss köpt renoveringshus och nu måste vi köpa större bil eftersom vi blev fler i familjen nyss:)

• 7/7-07

Mina föräldrar betalar brudbuketten,till m2b,brudnäbb och näbb samt blommor till bordsdekoration.

Sedan tar de hand om våra 2 barn när de ska åka hem på kvällen.
    + barnvakt 1 vecka då vi åker på bröllopsresa. och det är värt mycket mer än pengar.

• janson77

Mina föräldrar har sagt att dom ska betala hela bröllopet, ca 80.000, men sen har dom inte sagt nåt mer....
    Vill inte heller fråga om när vi får pengarna, för nu har vi redan betalat en del själva.

Vi kan om vi måste betala hela bröllopet själva, men eftersom dom sagt att dom ska betala så väntar man ju på det

• Bröllopstokiig

Vi fick 100 000 kronor tillsammans av våra föräldrar, resten betalade vi själva. Sen la mina föräldrar till för brunschen 3e dagen, så kanske 15 000 kronor till av dem.
    Jätte uppskattat!

Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?