• Ladye

Betalar din familj nått för ditt bröllop?

Jag undrar hur vanligt det är att bruden/brudgummens familj lägger en slant på ens bröllop?

Gör eran familj det och i så fall hur mycket?

Min pappa vill nämligen lägga pengar på mitt bröllop, men jag vet inte om jag borde ta emot den sortens summa.
    Vad tycker du?

• Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?
  • mission impossible?

Kolla in en tidigare tråd som heter "vanligt att få pengar från föräldrar?" (vet inte hur man länkar..), där kan du nog få lite insikt i hur andra funderar! Lycka till!

• Brud 4 augusti

Vårt bröllop kommer att kosta ca 60.000:- och vi har bestämt med våra föräldrar att vi delar det rakt över på tre, alltså vi betalar 20.000:- mina föräldrar 20.000:- och hans föräldrar 20.000:- men igengäld så förväntar vi oss inte då jättedyra bröllopspresent utan mer en minnessak... Så ha vi gjort, men det beror juh självklart på hur man har det ekonomiskt och hur långt innan det bestäms, vi bestämde detta 12 månader innan och då kan man juh lägga undan 2000:-/månad och ändå kunna ha sparat ihop pengarna då...Prata med din m2b och dina föräldrar/hans föräldrar om hur ni ska göra, vill de lägga så tycker jag att ni ska ta emot det men vill de inte så är det juh inget att bli sur/ledsen för, hoppas du fattar vad jag menar...

Lycka till!

• Fru Cinderella

Det är väl olika... vi är dock berikade med extremt vänliga föräldrar.

Min mamma betalar middagen, tårtan och min klänning och slöja (ca. 30.000kr)

Mina svärföräldrar betalar bröllopsresan (Ca. 12.000)

• A n n i s e n   25/8 - 2007

Mina föräldrar betalar 10 000:-, ev blir det lite mer. De är så snälla som gör det, jag tycker ej att de behöver då de ej har världens bästa ekonomi. Min blivandes har inte erbjudit sig att betala ngn, hans mamma har verkligen det tufft ekonomiskt så vi begär inte heller ngt.

• discodivan

inte en kr - önskade mig min brudklänning 2900kr men fick ingen respons

• anne på grönkulla

Min mamma betalade middagen, men i just vårt fall var det en försvinnande liten del av totalsumman. Och det var inget vi räknade med eller bad om utan hon insisterade.

• Ladye

Min far sa att han ville betala 50 000 kr av bröllopet(det är ju hela bröllopet)

Men jag vill inte att han ska känna att han måste betala någonting för att komma.
    Jag älskar honom och det ska inte vara pengabaserat.
    Jag skulle bli lika glad(även om det blir betydligt svårare ekonomiskt) utan financiellt stöd.

• rolander

Våra föräldrar delar på maten (ca 8000:- var) Och så har mina föräldrar betalt min klänning (3500 . Sedan blir det troligtvis bidrag till bröllopsresan i present!

Vi är så tacksamma för detta!

• Troll-P

Vårt bröllop kommer kanske kosta 100'000. Min mamma vill väldigt gärna ge oss ett bidrag på 50'000. Det känns ok eftersom jag vet att de kommer från ett arv dvs att hon inte behöver snåla för att kunna bidra. Dessutom är det helt hennes idé. Min m2b:s föräldrar kommer inte bidra (vad vi vet) och det är också helt ok.

Oavsett om vi fått bidrag eller inte så hade vårt bröllop kostat samma. Det var viktigt för oss.

• Ladye

Okej det är skönt att fler är i samma situation som oss.

Tycker ni jag ska ta imot pengarna?

Svar på tråden Betalar din familj nått för ditt bröllop?