• Engäst

Jag mötte Lassie!

Behöver lite roligt att läsa i min ensamhet såhär på lördagskvllen. Så kan jag få höra lite "Lassiehistorier"??

Jag börjar....

Då jag var liten matade jag och min kompis, Tomas Ledins masvin...dessutom var Anna Book sommarbarn hos min brevkompis, träffade henne en gång.... (Anna alltså)

• Svar på tråden Jag mötte Lassie!
  • A:s wife

min sambo är släkting till Heliga Birgitta. på låååångt håll, men i alla fall =)

• Mrs. 170307

Åh ja, på något sätt är jag släkt med Selma Lagerlöf. Ok, inte att jag har träffat henne....

• silvera

Jag och min familj är släkt med Ola Ullsten, en gammal folkpartiledare...

• silvera

Min mamma kände Bosse Larssons (Allsång på Skansen)fru Eva...

• silvera

På mitt första jobb, Konsum, så handlade Björns Skifs hos oss. Alla "tanterna" jag jobbade med, vägrade att sitta i kassan när han skulle betala, för de blev så nervösa...

En gång så glömde han sitt toapapper, så jag sprang ut efter honom. Då tog han mig i hand, och sade "tack för skitpappret"...
    Tanterna var jätteimponerade av att jag vågade springa ut med hans papper...

• silvera

I höstas åkte jag samma plan som Robert Wells mellan Amsterdam-Stockholm...

Å på vår bröllopsresa till Teneriffa i januari, satt vi framför Anders Ekborg, och hans barn på planet. Han verkade väldigt trevlig.

• loolloo

Jag öppnade personal inngången för Sven Melander när han skulle till Vård Centralen ( genväg)

Per Myrberg har en son i min dotters skola ser han ofta på "gården"

Nicklar Strömstedt/ Evfa Attling har en son på samma skola

• Vanadis1

Jag har åkt i ett pyttelitet plan till Lettland med Papa Dee och vi var båda livrädda att det skulle ramla sönder..eftersom planet var från ryssland och gammalt och slitet med orange tygtapeter på insidan :)

• Silverlyran

strumapn: Min man är också släkt med Gunde Svan (alltså även jag numer)! Då är vi ju släkt du och jag. Och jag som hade Niklas Strömstedt som stor idol när jag var yngre. Tänk om jag hade vetat att jag skulle bli släkt med honom senare i livet....
    Jag är avlägset släkt med Christina Scollin, alltså även Pernilla W och hennes syskon. Undrar om Pernill aoch Niklas vet att de är släkt......
    En av mina kompisar är ocskå släkt med Gunde förresten.

• förhoppningsis

satt vid samma bord som Pontus (Pontus och Amerikanarna) på gondolen för ett par år sen.

Jobbade på 6års verksamheten där Per Myrberg hade sin som så honom såg jag ofta

Svar på tråden Jag mötte Lassie!