• Engäst

Jag mötte Lassie!

Behöver lite roligt att läsa i min ensamhet såhär på lördagskvllen. Så kan jag få höra lite "Lassiehistorier"??

Jag börjar....

Då jag var liten matade jag och min kompis, Tomas Ledins masvin...dessutom var Anna Book sommarbarn hos min brevkompis, träffade henne en gång.... (Anna alltså)

• Svar på tråden Jag mötte Lassie!
  • silvera

Min man har på lyset gått fram till kungen och hälsat. Han stod mitt bland en massa herrar, och hade just kommit ut ur en port...

• silvera

Just ja!
    Vi har sålt en kattunge till Lasse Brandebys brorsbarn!

• gota

Det är lustigt, vissa kändisar förekommer oftare i era berättelser än andra. Är det för att de märks tydligare (markant utseende t.ex.) eller är det för att de rör sig ute "hos oss vanliga" ;) mer?

• AnnaElefant

Tommy Körberg har hjälpt mig att välja hamburgare på saluhallen på Hötorget, tror han blev lite otålig på mitt velande...

• mrs L?

Ja har spelat fia med knuff med Per Oscarsson

• Billa

Evert Taube friade till min mormor när de va unga! Min mormor tackade vänligt nej å gifte sig med en fattig militär från småland! Tycker det är lite småtufft!

Min mamma va aupair i england när hon va runt 18-19 år. Hon å hennes svenska kompis va påväg hem från puben å då kommer George Harrison!! (från The Beatles) Å han tyckte det va så fint med svenska så han bad dom sjunga en låt på svenska! Mamma å hennes väninna som va lite på lyset sjöng gladeligen! Tror de sjöng "en vänlig grönska" ! Han applåderade å tackade för den fina uppvisningen!! Hehehe!!

• Ellie26

Kul tråd!

Jag har bott på samma hotell som Sven-Erik Magnusson och Bengt Alsterlind (Ayia Napa 92). De var riktigt trevliga:)

Min syrra jobbade i informationen på båten som tidigare gick mellan Göteborg och Newcastle. Där träffade hon Magdalena Graaf och Magnus Hedman flera gånger. Magdalena var mycket trevlig och frågade om hur det var att arbeta på båt osv. Syrran träffade också Ylva-Maria Thompson och hennes sambo (också trevliga), krockade nästan med Lasse Brandeby när han uppträdde ombord också har hon sett Tobbe Trollkarl och Mikael Ljungberg ombord.

Jag bor förresten granne med "Costas" i ICAreklamen. En kul prick:)

• Silverlyran

Lintuvirta: Jag förstår vad du menar med att det inge är någon merit.... Har sett Svenne och Lotta handla många gånger på ICA ocg sedan åka iväg i raggarbilen.

Kom på att jag har suttit bakom Jan Guillou på flyget en gång.

Blev påkörd av Karl Dyalls barnvagn en gång (som han körde)

Har vinkat åt Jaques Chirac i Paris.

Och på tal om ICA-reklamen så har jag umgåtts med familjen vars bror (eller möjligen brorson) är Pål i ICA-reklamen. Det var i Tokyo nr jag bodde där.

• gift2008

Här kommer en långsökt...

Min sambos, kompis, bror har blivit förhörd av Stefan Edbergs pappa...

(Han är kriminalare i min stad)

• fruaugusti07

åkte tåg med Lars Adaktusson till Västerås idag. När vi skulle hem till Sthlm igen stötte vi på samma Lars Adaktusson igen.

Svar på tråden Jag mötte Lassie!