• Engäst

Jag mötte Lassie!

Behöver lite roligt att läsa i min ensamhet såhär på lördagskvllen. Så kan jag få höra lite "Lassiehistorier"??

Jag börjar....

Då jag var liten matade jag och min kompis, Tomas Ledins masvin...dessutom var Anna Book sommarbarn hos min brevkompis, träffade henne en gång.... (Anna alltså)

• Svar på tråden Jag mötte Lassie!
  • Milla79

Martin Stenmark var förlovad i 8 år med min syssling som bodde på samma gata som mig och han var med på våran släktträff för över 10 år sedan

• Honey Boo

*** vill bara göra ett inlägg och säga att jag tycker detta är en oerhört rolig tråd! :) Bra initiativ Engäst!***

Jag kan bidraga med att jag höll på att köra på Hipp Hipp "Tiffany Persson" med tjänstebilen förra veckan! Det var dock inte Tiffany i full mundering utan hennes underarbetare Anders. Han gick mitt i vägen och vi ville fram med ambulansen. Hade han inte flyttat sig hade han tveklöst fått sig en liten puff! :)

• Pickles

När jag tankade på statoil i Skara för några år sedan tankade Bertan sin saab i pumpen bredvid. Medans tanken fylldes passade han på att springa över till korvmojen bredvid och handlade några kokta i bröd.
    Det var innan han träffade Anna skipper

• Lianna

När jag var i NY -93 så var jag i begrepp att klippa av mig mitt nästan midjelånga hår. Visst dock inte hur jag ville ha det. Men när jag var inne i en affär såg jag en lång tjej bakifrån med en snygg page och tänkte att så vill jag ha håret. Sedan vände sig tjejen om och visade sig vara Christer Lindarw.... Nästa dag såg jag honom igen fast på annat ställe. Lite häftigt att se samma person två dagar i en sådan stor stad!

Har åkt hiss på hemköp med Sven-Erik Magnusson (Sven-Ingvars) och varit på Systemet samtidigt. Har dock inte blivit tagen av polisen samtidigt....;)

• Balinda

såg pernilla wahlgren med bebis nu i helgen och Mona Zeilitz. Hon såg skojig ut

• Alexia

Lianna

Hehe... =)

Jag har gått fram på fyllan o snackat me Peter från Hey Barberiba (eller hur de nu heter...) i Kanarieöarna. Mmm... pinsamt. Men han vet ju inte vem jag e! =)

Min m2b har åkt "privatplan" tillsammans med Tommy Körberg.

• Engäst

HoneyBoo: Jamen eller hur! Kändisk*t eller ej, men visst är det lite roligt!

Lianna: Jag har åxå åkt hiss med Sven-Erik! Men på Hasselbacken på Djurgården.

Har förövrigt varit på bröllop med Björn Ulveus dotter, hon hade en pudel under armen hela tiden och var inte speciellt trevlig.

• silvera

När jag gick i åttan-nian, (1986?)åkte jag in till stan med mina kompisar. Vi gick på Drottninggatan, och såg ett tumult framför oss. Det var småtjejer, som flockades kring det årets sexigaste man, Sven Wollter..
    De hade autografblock med sig, så jag tror att det var uppgjort på förhand, att de skulle stå runt omkring honom. Hursom helst, vi gick förbi honom, och där stod en fotograf och fotograferade.

Några helger senare visade det sig att jag var på mittuppslaget i tidningen, med bildtexten: Här ser man hur småflickorna rusar fram till Sven Wollter... Jag tyckte att det var såååå pinsamt, för det såg verkligen ut som om jag också rusade fram! Jag har tidningen kvar någonstans...

• silvera

En annan gång hade jag och en kompis fått biljetter till en film, som vi aldrig hade hört talas om, Dansar med vargar. Skådisen i den filmen skulle komma till biografen också. Det visade sig vara galaprmiären, och dit kom vi i vanliga kläder, medans vissa damer tom hade långklänning och små skopåsar med sig, och bytte skor innan filmen!
    Det bjöds på öl och tacochips, och en massa annat, något som vi inte ens vågade smaka på, eftersom vi trodde att vi inte fick ta, men det hade ju bara varit att svulla på...

När filmen skulle börja, så var raden framför oss nästan tom, men Lillbabs satte sig framför mig. Jag skulle lägga benen i kors, men på någotvis så lyckades jag sparka henne lite lätt i huvudet... Oups!

En man stod längst fram och meddelade att skådisen Kevin Costner tyvärr inte kunde komma, pga terrorhot med planet. Just då brydde jag mig inte, men har i efterhand ångrat att jag inte har träffat honom...

Plötsligt säger mannen längst fram att nu måste alla sitta ner, för nu kommer Drottningen och prinsessorna och Lillian... och en hel drös livvakter. De satt raden framför oss!

• silvera

Jag jobbade i en liten butik förut, där det var en trevlig kund som ofta handlade av oss. Vi pratade ganska mycket, och han berättade att han höll på med musik i en studio i närheten. Han spelade nyckelharpa, och det gör en kusin till mig också, så vi pratade mycket musik. Sedan upptäckte jag att han var/är med i Nordman...
    Han var väl bara glad att få prata med någon som inte kände igen honom...

Svar på tråden Jag mötte Lassie!