En annan gång hade jag och en kompis fått biljetter till en film, som vi aldrig hade hört talas om, Dansar med vargar. Skådisen i den filmen skulle komma till biografen också. Det visade sig vara galaprmiären, och dit kom vi i vanliga kläder, medans vissa damer tom hade långklänning och små skopåsar med sig, och bytte skor innan filmen!
Det bjöds på öl och tacochips, och en massa annat, något som vi inte ens vågade smaka på, eftersom vi trodde att vi inte fick ta, men det hade ju bara varit att svulla på...
När filmen skulle börja, så var raden framför oss nästan tom, men Lillbabs satte sig framför mig. Jag skulle lägga benen i kors, men på någotvis så lyckades jag sparka henne lite lätt i huvudet... Oups!
En man stod längst fram och meddelade att skådisen Kevin Costner tyvärr inte kunde komma, pga terrorhot med planet. Just då brydde jag mig inte, men har i efterhand ångrat att jag inte har träffat honom...
Plötsligt säger mannen längst fram att nu måste alla sitta ner, för nu kommer Drottningen och prinsessorna och Lillian... och en hel drös livvakter. De satt raden framför oss!