• kentfantast

Språkpolisen anhåller!

Nån som minns den här tråden?
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m1789293.html

Alla språkpoliser, samlen er och gnäll på syftningsfel, stavfel och vädra besserwissern i er.

(jag kommer puffa den här tråden till förbannelse )

• Svar på tråden Språkpolisen anhåller!
  • ;o)

Näpp (säger word och outlook), men vad vet jag? Jag tycker oxå att det låter bäst.

• rocketqueen

Orderna, blir det då.

• Lilla Li

rocketqueen: Hur blir det i obestämd form då?

Linum: Intressant... jag har tydligen registrerat mig på betapet innan... Minne som en guldfisk tydligen. :D

• rocketqueen

Det blir order, "flera order". Hmm, började tänka på orcher och Sagan om ringen nu...

• ;o)

Ja, det verkar stämma rocketqueen! Det ska jag försöka lära mig... Tack!

• Linum

Detta är mitt favoritinlägg - alla kategorier! Stod i en tråd för någon vecka sedan.

"hej om brölopet är i sommar så har ni ju tid att "skola in" barnet hoss någon ni kan lita på som kan tenkasig att pasa barnet och då har ni ju desutom barnvakt till andra tillfälen me

tex det kanche fins nån gran flika i lämplig older ni kan kolla om hon vill käna litte pengar å inskola hoss"

Detta måste vara skrivet av en person som driver fullständigt med det svenska språket! Kan man verkligen skriva så här illa?!

• Linum

Om det är någon som vill spela mot mig någon gång, så heter jag kahlander på betapet.

• Linum

Jag arbetar som key account och hos mig får det heta en order - flera ordrar!

• rocketqueen

Linum
    Ja, det är inte ovanligt! Många vill vara med och tycka även att de inte behärskar språket fullt ut. Det finns väldigt många som inte har svenska som modersmål och då kan det bli så. Bättre att man är med och tycker till så man lär sig än att bara sitta tyst och inte våga säga något...

Svar på tråden Språkpolisen anhåller!