• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • lottentotten

Jag hittade också min klänning på rea andra gången jag var ute och provade, och det var redan i oktober/november. Fast jag har hunnit hitta massa fina klänningar efteråt och velat byta flera gånger...

• DanSa

Får man fråga vad ni har betalat för era klänningar?
    Jag var helt inne på att hyra klänning först men ja nu blev det så här. Klänningen kostar för mig 5250 och sen tillkommer ju underkjol och slöja. Vad jag förstår det som så kommer det att sluta runt 7000. GULP! Mycket pengar är det.

• lottentotten

Min klänning kostade 3500:- på rea, kostar 6000:- som ny, sedan tillkommer ju som sagt underkjol och slöja. Har redan köpt en underkjol men har kommit fram till att jag nog ska ha en annan typ av underkjol eftersom jag har ett långt släp, får väl försöka sälja den första...

• lottentotten

Sitter just nu och surfar tårtor och funderar på om vi (m2b mamma) ska göra den själv eller om vi ska köpa den, hmmm, svårt.... Har ju lite speciella krav med hur dekorationerna ska se ut!

• DanSa

Tårtor, Jag måste bara få rekommendera Gourmandise!!! Jag och min blivande var där för några veckor sedan och prov-åt. De var så otroligt duktiga och proffsiga för att inte tala om att det smakade UNDERBART!!!! Tårtorna var konstverk och vi ser verkligen fram emot våran tårta.
    Kraaam S

• lottentotten

DanSa: Var finns Gourmandise?

Har precis varit ute och satt på sommardäck på bilen och tvättat den, det var behövligt! *S*

• vårbrud2008

Nu har vi kollat upp ringar, blommor, make-up och håruppsättning, men inte tagit ett slutgiltigt beslut. Får bli om några veckor, än är det lugnt.

Ska bestämma tårta imorgon och menyn nästa vecka.

• DanSa

lottentotten, Gourmandise finns i Stockholm. Närmare bestämt Årsta. Men de har catering och kör varsom...nästan iallafall. Kostar 45 kr biten och sen tillkommer ev körsträcka. Om jag inte minns helt fel. Dyrare, kanske det är men jaaa jag blev verkligen så himla impad. Kolla på www.gourmandise.se! må så gott!

• DanSa

jo just ja, man bestämmer fyllningen för sig och utseendet för sig. Så som jag fattade det som kan man få det precis som man vill

• vårbrud2008

Nu har vi beställt tårtan, men inte riktigt hur den kommer att se ut. Vi fick ha betänkenhet till i början av augusti och det är ju bra för då hinner man fundera lite med på hur man exakt vill ha den.

Men det lutar åt:
    Chokladbotten
    Hallonmousse
    Vit choklad som täcker allt
    Dekoration med vita rosor, som min brudbukett
    Och så blir det bakelser formade som hjärtan.

Svar på tråden September 2007 Nr 3