• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • fluff83

Hej!

Har också köpt klänning nu hade tänkt lägga max 3500-4000 men klänningen jag fick fatt i kostade över 6000:- MEN de sa att jag var ganska sent ute så jag fick ltie panik med och vågade inte chansa att den skulle vara kvar efter att jag varit runt i en massa andra affärer. Är det itne väldigt dyrt med slöjor!?? 600 spänn för en helt vanlig utan några särskilda dekorationer på !!!

• Tossi

Fluff83, du känner ingen annan som gift sig som haft slöja? Isf kanske du kan låna den?

• thalia82

ytterligare en september-brud här. :)
    22 september, närmare bestämt.

Vi har bokat kyrka, präst och festlokal. har köpt tiara, skor och väska. Tyg och mönster till klänningen finns, mamma ska sy den under sommaren.
    gästlistan är klar.
    just nu letar vi bra catering och tårta. Håller på att leta efter material till inbjudningskorten. ska göra själv tillsammans med minst en av mina två tärnor.
    klurar lite på vad vi ska skriva i festprogrammen och så. beskrivningar om alla gäster och lite kul grejer som kan starta konversationer kring borden.
    över huvudtaget tycker jag att hela planeringen flyter på rätt bra. Mycket ska vi göra själva, men det är mest smågrejer. många bäckar små... Det verkar vara ett bra knep för att få det hela att bli personligt och det är en av det viktigaste sakerna för oss. :)

• DanSa

Hello ladies,

Nu hänger klänningen hos mamm och papp. Jag trodde att jag hade bestämt mig för en men det blev en helt annan variant. såklart var den 600 kr dyrare en den jag hade bestämt mig för men den är verkligen så fin.
    Däremot så när jag kommer hem och drar ur den ur garderoben, var bara tvungen att titta på den en gång till...
    Så var det två gula fläckar på klänningen bak och sen en liten fläck (typ som ett knappnålshuvud stort) smink fläck framme vid urringningen. blev så himla ledsen. Ska ringa butiken det första jag gör i morgon men de ligger inte direkt i närheten så det kommer att bli världens projekt....
    Så tjejer, va noga med att kolla klänningen innan du tar med den hem!! Tjejen i butiken sa till mig att den var ny men jaa uppenbarligen så är det någon annan som har provat innan mig. Sorry om det blev långt ville bara skriva av mig....

• fluff83

Tossi

sant det har jag inte tänkt på...
    förresten vet du ngn bra hemsida man kan titta på slöjor??

• fluff83

DanSa

Jag var helt säker på att de kemtvätta klänningen innan man får den!! Min klänning har varit "provklänning" fram tills jag köpte den... =( Ska absolut kolla upp detta!

• Blivande fru Eriksson

fluff83
    Kolla tredera, där finns det ofta slöjor...

• Blivande fru Eriksson

trAdera heter det...

• Billa

Nu har vi börjat kolla på musik i kyrkan! Vi ska iaf. ha två trombonister som ska spela! Min syrra å hennes förra lärare! Dom är grymt duktiga båda två så det ska bli skoj! Jag har skrivit om en låt så den ska passa för två tromboner, feather theme från forrest gump! Älskar den låten!
    sen ska vi bara komma på resten av låtarna! Hehehe!

• matildas

jag har varit och provat klänningar en gång, i en pytteliten affär med bara några klänningar!
    hittade dock en som var helläcker, men den skulle hyras ut årminstone två gånger innan jag skulle få köpa den! det är ju lite skrämmande, tänk om någon häller rödvin på den eller nåt sånt!
    så var den inte den klänning jag hade tänkt att jag skulle ha heller, men den var snygg!
    hur skulle ni göra?
    fortsätta leta? jag har ju nästan fem månaders tid på mig !

Svar på tråden September 2007 Nr 3