• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • Höstbrud-07

Jag har köpt min klänning idag, så kul och så skönt att ha det klart!
    Blev en överdel Lilly och en kjol Nixa.

• September mys

ska hem och knåpa på inbjudningarna i morgon efter jobbet..

hur ska ni göra med vigselprogram och festprogram??

vi har inte ens hittat en toastmaster än..

• MrsMe

Septembermys: Vigselprogram och festprogram ska gå i samma tema som inbjudningskorten, likaså placeringsskyltarna.
    Vigselbeviset blir enklare, ev bara ett dubbelvikt A4 i matchande färg, med samma typsnitt.
    Festprogrammet får samma cardstock-papper som inbjudningskorten och inlagan i samma färg som vigselprogrammet.
    Vi vill givetvis ha ett fint, läsvärt och trevligt festprogram men jag kommer inte sitta och skapa tidslinje osv. Däremot ska vi skriva upp gästerna, deras relation till oss och nåt specielt om var och en av dem.
    Placeringskorten blir dubbelvikta skyltar i cardstock dekorerade på samma sätt som festprogram och inbjudningskort.

Bildbevis kommer givetvis

• Timjansdoft

Imorgon ska jag till min kompis som ska sy klänningen och ta de första måtten, beräkna tygåtgång etc. Har inte gått ner så mycket i vikt som jag skulle vilja, det känns ganska jobbigt. Vi ska försöka göra den så ändringsbar som möjligt... Hon kan inte vänta längre nu då hon inte vill stressa hela sin semester, det kan jag helt klart förstå...

• September mys

Vi (jag) har gjort inbjudningskorten förhand och bestämde att jag tänker inte göra typ 100 av vigselprogram och fest program, nä det får räcka med dryga 30 inbjudningskort
    men nu har vi iaf bestämt att vi ska göra dessa 2 program i samma stil som inbjudningarna fast med data skriven text och slå ihop de 2 till 1
    på så vis vet gästerna redan i kyrkan vilka de ska sitta brevid och kan snabbare lotsa sig till sin plats

• Tossi

Vad ska ni ha med i festhäftet?!

• vårbrud2008

Inbjudningskorten har jag beställt från kortdesign och ska hämta dem på posten idag. Vi har redan fått ett kort och godkänt det så vi vet hur de kommer att se ut och vi är jättenöjda.

Menyn kommer jag skriva ut på datorn för att sedan klistra upp den på ett halvt A4 papper i grönt mönster.

Vigselprogram och festprogram kommer bara att skrivas ut på datorn fast med ett finare vitt eller grönt papper.

Vårt färgtema är ju silver, vitt och grönt.

• MrsMe

Jag kanske överskrider nån ful etiketts-regel här men men...
    Hur tänker ni komma i form till er stora dag?

Jag har redan börjat för jag vill inte göra något hysteriskt 3 veckor innan. I onsdags + fredag sprang jag 5km, vilket är en _bedrift_ från min sida, har ALDRIG sprungit mer än 2km men nu fick jag en bra coach som lärde mig hur jag skulle göra.
    IDag cyklade jag 2,3mil.
    Mitt mål är att göra något 2-3 dagar i veckan, gärna över semestern oxå - det borde väl ge bra resultat!?

(tänkte att ni kanske kan sätta lite press på mig när jag börjar vackla med ambitionen om 2 veckor )

• Eriks tjej

Nu är önskelistan klar! Alltid lika skönt att kunna bocka av något i planeringen! De flesta från min sida har anmält sig oxå, men från m2b´s släkt är det mystiskt tyst. Hoppas alla inbjudningarna kom fram...

MrsMe
    Jag hade först ganska allvarliga planer på att gå ner ordentligt, men jag har faktiskt gett upp det. Jag är mullig, det är helt enkelt jag! Och jag vill inte titta på mitt bröllopsfoto hela livet och alltid vara tjockare än jag är på det. Men jag tänker ändå cykla till jobbet hela sommaren, och försöka gå på friskis nån gång ibland. Men sluta äta glass och annat gott, det kommer jag nog aldrig göra! Vi kanske kan peppa varandra? Man är ju alltid som mest motiverad de första dagarna, sen dalar det.

• Billa

MrsMe och Eriks tjej, Jag kan tipsa om en comunity på internet. www.funbeat.se
    Där finns det massor med bra tips och grupper som peppar varandra att gå ner i vikt/träna mer/äta bättre. Igentligen vad sok hellst som har med träning att göra! Jag är med där och jag har verkligen kommit igång med min träning sen jag gick med där!
    Mitt mål är att gå upp 10 kg till bröllopet! Jag kommer inte lyckas med alla kilon, men några iaf. ! Har hittils gått upp 2 kg på tre månader så jag kanske kan lyckas med 3 kg till!

• MrsMe

Billa: du verkar ha omvänd problematik. Bygger du muskler eller vad gör du för att gå upp?

Jag ska absolut inte gnäll på siffrorna på vågen, men jag är lixom dallrig Magen är inte alltför kul efter 2 graviditer. Liknar den med en skogaholmslimpa som hänger över byxkanten och bakifrån ser min midja ut som en muffin... ni vet, när den sväller över linningen

Ska kolla upp sajten du tipsade om!

• Billa

Jupp, bygger muskler och tränar kondition för att öka min ämnesomsättning! Äter mer nu så det går åt rätt håll! Det är faktist jättesvårt att gå upp i vikt! Men jag behöver det, har aldeles för stor undervikt nu!

• Tess070908

Idag kom våra injudningar ut, och telefonen har gått varm ikväll =) Åhh, vad jag längtar!

• lottentotten

Våra inbjudningar kom också ut igår och har redan fått positiv feedback på dem, kul så som vi svor över dem *S* Skulle gjort dem på ett enklare sätt om jag bara hade vetat...
    M2b hittade ett ställe i Gbg igår som förhoppningsvis kan göra vår tårta som vi vill ha den Blir lite dyrare men det får det nog vara värt!

• vårbrud2008

Vi ska eventuellt skicka ut våra inbjudningskort i helgen. Ska bli kul och spännande! Nästan alla vet dock om att vi ska gifta oss och när men det är ändå spännande.

• Tossi

Idag har vi fått biljetterna till vår bröllopsresa :D

Ska sätta mig ner nu och börja pyssla på ett festhäfte.

Svar på tråden September 2007 Nr 3