• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • September mys

jag är på jakt efter en jack-bolero, kan inte förklara.. men den ska se ut som en bolero men ändå se lite ut som en kort jacka.. regnar det så har vi paraply, annars så får sambon hålla om mig *fniss*

• Zynx

Inte för att jag är brud men men :-P

Vi har fått in svar på inbjudningarna etc.
    Det som är kvar att fixa:
    Transport.
    Musik till vigsel och kvällen. (80% kvar)
    Blommor. (100% kvar)
    Bestämma meny. (80% kvar)
    Kläder till mig. (50% kvar)
    Ringar. (50% kvar)

Det är de stora sakerna... sedan så är det ju hur mycket småsaker som man vill :-P Allt ifrån hur placeringskorten skall se ut till samtal med prästen.

• Tossi

15septbrud: Jag har en kappa sen tidigare och har köpt en vit sjal rätt nyligen.
    Beroende på väder kommer jag ha kappan eller inte.

• lottentotten

15septbrud: Jag tänkte ha en stor sjal att hänga runt axlarna, förhoppningsvis om jag hittar en grovstickad sjal i trekantsmodell. Annars vet jag inte riktigt, eftersom vi ska sitta i en "roddbåt" ett tag mellan kyrkan och lokalen så måste jag ha något hyfsat varmt (annars får jag väl ta med en termos med varm dryck spetsad med något gott att värma mig med )

• Billa

Jag vill ha min vanliga vinterjacka. den är i svart fuskmocka med ljusbrun fuskpäls på krage och ärmar. Min mamma blev totalt tokig när jag sa det. Man kan ju inte ha svart menar hon! Jag anser att jag jag ha en klänning med knallgrönt broderi på så kan jag väl ha en svart jacka?! Den är ju fin?! Behövs bara fluffas till med pälsen och sys in så den passar perfekt! Den är inte det minsta sliten å så! Vad tycker ni?! Är det ok med svart (FIN! ) vinterjacka?!

• Billa

Mamma hotar med att komma i rosa sparkdräkt om jag tar den jackan! Hahaha! Vore skoj att se!!!

• Zynx

Altså så kallt är det väl inte i September?
    Vi gifter oss på eftermiddagen och min brud skall inte ha något över extra förutom bröllopsklännignen, Den täcker dock axlarna och hela armarna..

• Tossi

Zynx, det kan vara kallt på regniga dagar, annars kan det vara riktigt varmt under soliga dagar

• Louise14

Jag har nog inte tänkt att ha någonting, eller har inte tänkt så långt. Vi gifter oss den 1;a september ( min M2B´s födelsedag) och svärmor säger att det inte varit dåligt väder den dagen på 27 år, så varför skall det bli dåligt nu? Även om det är regningt hoppas jag att det inte blir så kallt. Sommaren skall ju bli varmaste hittills.

• matildas

har ni funderat något kring vädret? oj, dum fråga, klart ni har funderat, men jag menar, tänk om det regnar, det är ju september!?
    och vad jag har förstått är det svårt att få tag på vita paraplyn? det skulle vara så fin med ett vitt...

Svar på tråden September 2007 Nr 3