• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • Tossi

Vi tänkte bara ta grönmoss i skogen och sen forma dem till bollar och ha silvertråd med silverpärlor runt för att hålla ihop dem. Men jag hörde från någon annan att de har mossbollar på blomsterlandet för ett tag sen.

• Eriks tjej

Vi har inte helt bestämt bordsdekorationer, men funderar på lingon- eller blåbärsris och kanske ormbunke. Ska ha den traditionella E-möbleringen, och restaurangen har vita dukar och kandelabrar, så dekorationerna ska vara långsmala och ligga i mitten på borden.Vore fint med lite silver i oxå, och kanske röda gerbera (vill ha det i buketten).

• Louise14

Tossi, det lät verkligen jättefint och genomtänkt med eran bordsdekoration, fast har lite svårt att föreställa mig blomvasen, du råkar inte ha en bild?

Även vi kommer att ha den traditionella E-placeringen, även om jag gillar runda bord bäst, men det får inte plast med i salongen då. Men det enda som min mamma har sagt till mig, är att man inte skall ha för höga dekorationer, då folk gärna vill se över till varandra. Har sett fina gröna vaser på Sia, som jag funderar på att bara ställa en blomma i, men får se. Måste fundera lite i sommar!

Vårat färgtema är limegrönt/grönt ( det vita får man ju automatisk med dukarna och ljusen och så).

• Tossi

Louis14, tyvärr har jag inte det, men kan nog ta en bild på den. Fast det är en vanlig liten glas cylinder (rund, smal vas).

• September mys

Tossi, det var nog jag som sa att de fanns på blomsterlandet tyckte att det var för dyrt för vi måste ha så många. tänkte om det fanns nån annanstans, men skogen är ju ett bra alternativ

• Tossi

September mys, skogen är ett väldigt bra alternativ, helt gratis :D

• lillawi

Tjoho,
    nu har jag också hittat hit!

Kanske ska ändra i listan, för vi har bytt kyrka! Fortfarande den 15 sep som gäller, men vi gifter oss nu inne i stan, i Kungsholms kyrka. Vi har också abonnerat en fantastiskt fin sekelskiftesbåt som ska ta gästerna från Norr Mälarstrand, strax nedanför kyrkan, till festplatsen.

Grattis till bebisen Louise! Hoppas få "outa" samma nyhet om några dar, ruvar nämligen på ett guldägg efter vårt första ivf-försök (provrörsbefruktning).

Hur går det för alla? Några Stockholmstjejer kvar i tråden?

lillawi

• Eriks tjej

lillawi
    Lycka till! *håller tummarna för dej*
    Jag bor i Stockholm, men gifter mej "hemma" i Småland.

• MrsMe

Lillawi: Håller tummarna för er. Jag är en utav Sthlms-blivande-brud'arna.

Louise: Grattis till bebis i magen!!

Vi befinner oss just ni i nån form av stiltje. Ruset efter frieriet har lagt sig, å det känns som om det är lite tidigt för (mig) att börja pyssla. Men jag har införskaffat endel saker... och här om dagen satt vi med inbjudningskorten. De är dock inte klara än.

• vårbrud2008

DanSa
    Jag håller med Tossi. Gör vid dig på det ställe där du känner dig lugn och där det känns rätt.

Jag kommer att hålla till i stan, sen har vi ca 5 km till platsen vi ska fotograferas på och sen är det ca 1 mil till kyrkan.
    Sambon får ta hand om sonen medan jag gör vid mig.

Louise 14
    Vi har kvar:
    Sambons och sonens kläder
    Beställa ringarna, vi har tittat ut dem
    DJ
    Menyn
    Inbjudningarna
    Blommor
    Vigsel
    Festprogram, menyprogram
    Provsminkning och frisyr

Det mesta känns det som, men vi började på allvar i mars sen vi ändrade bröllopsdatumet så det blir lite ont om tid men det går nog bra ändå.

Grattis till bebisen!!!!

Kan också vara så att jag kommer att ha en i magen när vi gifter oss.....:)

Tossi
    Vårt färgtema är grönt, vitt och silver.

Svar på tråden September 2007 Nr 3