• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • strax

Undrar om jag får vara med?? Vi skulle gift oss sommaren 2008 men nu har vi planer på att tidigarelägga det till september detta året. Antingen 1.e eller 8.e. Hur brukar vädret vara då??? Kan man hoppas på sol, brukar de vara grönt och fint ute??

Tycker ni att de är sent att börja planera nu om man ska gifta sig i september??? Olika anledningar gjorde ju att vi var tvugna att ta dte denna sommaren istället för nästa...

• TigerLinn

strax

personligen tycker jag inte att de är sen att börjar planera nu problemet kanske kan vara att få den kyrka å lokal ni vill ha beroende på vart ni bor..

min kompis gifte sig förra året sista helgen i september å de hade sol å lite grönt men även höst färger...

så i böjran av september borde det vara görn.. vi gifter oss den 1/9

• September mys

Hur det ser ut ute beror ju på vart i landet man bor, vi gifter oss som sagt sista helgen i sep och på våran ort var det väldigt lite höst färger, men det kanske blir annorlunda i år *håller tummarna*

• fluff83

Billa

Verum ligger i norra skåne lite halvnära smålandsgränsen =) MItt i snapphaneland =) Nä Verum är väl itne så världskänt =)=)

• strax

Vi bor i småland så det borde ju hålla sig fint ute om det inte blir för torrt i sommar!
    Vi vet att det finns tider i kyrkan både den 1.e och 8.e och imorgon ska jag ringa och kolla med lokalen.
    Ni som har planerat länge...när behöver jag skicka ut inbjudningar?? Räcker det att de får dem i mitten/slutet av maj och att jag ber dem svara i mitten av juli?

En fråga till...kan det vara svårt att få tag i klänning och sådant så här fort...vill köpa helt färdig men kanske måste beställas??

• TigerLinn

strax

vi ska gifta oss 1/9 ska skicka ut inbjudningaran i början av maj å ha osa 7/7

klart du kan skicka ut inbjudningarna i maj... tror inte de är någon fara..

min m2bs bror ska gifta sig i juli å de har inte skicka ut inbjudningarna än *konstigt tycker jag*

sedan de där med klänning.. det beror ju lite på 3 månader tar ju ca att beställa en en ny klänning för butikerna lite längre för vissa.. sedan beorr de ju på vad du vill ha för klänning å vad du tar för storlek.. ju större man är desto svårare är det att få tag i en klänningn utan att affären ska behöva beställa hem en. så mitt tips är nog att gå in i de affärer som finns i din närhet å kolla/prova och fråga..

• September mys

TigerLinn en liten fråga varför har ni satt osa i juli?? *nyfiken* eftersom vi ännu inte bestämt oss helt

• strax

Tack för era svar!! Jag tycker med osa verkar bra i juli om bröllopet ska vara i september...då hinner man planera om lite och kanske hinner de som inte kunde först, ändra sig *hoppas* Ville bara höra vad ni tyckte!

Har ni andra beställt klänningar allihop?

• September mys

först så sa vi att vi skulle ha osa 1 månad innan bröllopet men nu lutar det mot minst 6 veckor innan, man får ju ha i åtanke att folk glömmer eller blir försenade..

Svar på tråden September 2007 Nr 3