• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • majsanna

Vårbrud2008:
    Visste att jag glömde att skriva något...Övernattning för bröllopsnatten är klart också.

• Tossi

Då ska vi se här, vi har:
    Bokat kyrka, präst
    Pianist som ska spela under vigseln
    Kör som ska sjunga tre sånger
    Pratat med kantorn litegrann
    Bokat fotograf
    Bokat frisör
    Beställt blommorna
    Bokat hotell för bröllopsnatten
    STD kort skickade
    Gästlista så gott som klar
    Tärnor, Marksalk, näbb, värdinnor och Toastmadame
    Festlokal bokad
    Kock och kallskänka bokad (ej bestämt meny än)
    Material till inbjudningarna är köpt och frimärken

Jag tror det var det hela, en bit på väg. Här näst är bröllopsresan på tur, köpa klänningen och ringen.

• Fjällina

Vårbrud2008
    Detta är klart:
    Vigselförättare bokad
    Vip-rum bokad
    Catering (champange, kaffe och tårta bestämd.
    Tärna klar.
    Solosång klar.
    Gästlista klar.
    Bröllopsresa bokad. Åker direkt efter.
    Bröllopsnatt bokad. Singapore
    Önskelista klar.
    Toastmaster klar.
    Fotograf klar.
    Min ring köpt,m2b vald.
    Klänning bestämd.
    Kostym köpt.

Alttså kvar att fixa för oss som inte har så stort bröllop är inbjudningskort, bakgrundsmusik på CD under "fikat", frisör+make up, blommor.

Ska beställa klänning från Kina, 1koo.

Förresten hände detta mig i helgen:
    Han friade idag på World Star Ski Event i Idre.

Shit, vad överraskad jag blev. Sambon var föråkare i ski-cross tävlingen som arrageras för välgörenhet till World Childhood Foundation. Han blev intervjuad av Pernilla Wiberg i målfållan som frågade hur banan var osv. Sedan ville han ha hjälp av en speciell tjej, sa han.
    -Lina, kan du komma hit ner.
    Jag hade sonen i bärstol på ryggen och lämnade honom hos mormor. Så i strålande solsken i backen går han ner på knä och friar. Publiken bestod av bl.a Anja Pärsson, Ingemar Stenmark, Prinsen av Monaco och många fler plus flera tusen åskådare.
    Nickade ett förstummat JA, såklart, medans han trädde en jättevacker titanring med en fyrkantig briljant på mitt finger. En stor kram och en underbar kyss. Skakig i knäna återgår jag till min plats i publiken medan sambon var tvungen att fortsätta jobba med eventet.

Nu ska tilläggas att vi varit förlovade i 6 år och bröllopet är redan satt till 15 september, men... han har ju egentligen aldrig friat. Och han vet att det har iallafall jag gått och drömt om, ett riktigt frieri. Och nog blev jag överraskad alltid. Tårarna och hjärtklappningen fanns på plats. Ringen får tas av och sparas till vigseln, det är graverat datumet för bröllopet.

Var tvungen att dela med mig av detta underbara stund som jag alltid kommer att minnas.

• Tossi

Fjällina: Låter helt underbart med ett sånt frieri!

• September mys

jag har sen sist köpt tyg så jag kan sy mig en underkjol
    så jag har lite att pyssla med i påsk..

• vårbrud2008

Nu har vi även bokat fotograf, fixat transport, bestämt tid med kocken, kollat priser på make-up och så har jag fått min klänning från 1koo. Lite stor men underbar!!!!!!!

• Tossi

vårbrud2008, har du några bilder på den?
    Är den som du tänkt dig?
    *Nyfiken*

• vårbrud2008

Tossi
    Jag är verkligen nöjd med min klänning. Får jag den bara insydd så är den perfekt. Blev som jag hade tänkt mig. Underbart sydd och underbart tyg. Love it!!!!!!

Har tyvärr inte tagit några kort på den än men hade tänkt göra det. Men tyvärr har jag sedan ingenstans att lägga upp den, har nämnligen ingen hemsida. Du kan kanske ge mig dig mailadress?????

Svar på tråden September 2007 Nr 3