• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • Slarvmaja

vi gifter oss 1 sept och har osa 10 juni. detta för att vi har bröllop med övernattning och hotellen "släpper" rummen 1 juli

• TigerLinn

strax

jag har beställt klänning den kommer i juni

• TigerLinn

September mys

jo vi har sattit 7/7 )osa) för att vi räknar med att folk kommer missa att ringa å anmäla sig å då måste man ju hinna få tag i dem å juli å augusti är för våra kretsar och inbjudna semster veckor kan ju ta ett tag innan man får tag i alla.. sedan vill vi hinna planera allt klart... å så är de 8 veckor innan bröllop å de brukar ju vara bra å ja 6-7 veckor innan... först¨r du hur jag tänker??

• September mys

ok tigerLinn jag fattar, själv gifter jag mig i slutet på september så först lät det jätte tidigt, men nu när du skrev att det var 8 v innan så var det inte så tokigt

• TigerLinn

September mys
    ja de är ju några dagar i en månad.. å de skiljer ju en del om man ska gifta sig i början eller slutet..

• fluff83

åh vad bra Tigerlinn nu fick jag svar på en fråga jag tänkte ställa om osa vi ska också gifta oss den 1/9 men inte varit säkra på osat =)

Tack =)

• lottentotten

Har suttit och pillat lite med våra inbjudningar och har precis kommit på att vi har glömt att skriva OSA-datum!
    Tur at man kan bli påmind här på nätet

• fluff83

kan ju ta upp en fråga som dykt upp här också, hur skriver man på inbjudan om man vet att personen INTE har resp. och hur skriver man om man vet att de har men inte vad de heter?

ngt fiffigt tips?

• Tossi

fluff83, man kan kanske skriva "NN Med sällskap" eller "NN med gäst" vi kommer välja antingen eller till några av våra singel vänner.
    Annars så kan man väl fråga den som har partner om dennes namn, så nära borde man väl ändå vara sina gäster?!
    Hur man formulerar när man bara bjuder 1 person, så skriver man bara dennes namn "Anna-Lisa inbjudes till..."?

• Tossi

TigerLinn, jätte bra att du belyste det där med tiden emellan osa och bröllopet :)
    Vi hade tänkt sätta en månad först men när du säger det som du gör, så blir det nog bättre med en och en halv :)

Svar på tråden September 2007 Nr 3