• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • majsanna

DanSa:
    Vi bor i Norrköping och kommer att gifta oss i en kyrka ca en timme från Norrköping.
    Jag kommer göra mig helt klar med frisyr, påklädning, bukett och smink i Norrköping och sedan åka raka vägen till fotografering som kommer att sker i närheten av kyrkan.
    Detta gör jag mest för att utbudet är bättre i Norrköping. Det skulle säkert vara billigare att göra det i orten som ligger närmare kyrkan.

• mazarinen

Nu har vi skickat ut inbjudningarna och jag fyller i vilken kyrka det är. (8sep)

1:a ;
    Fluffbullarna, Slottsskogen, Göteborg
    polacad, en liten kyrka i Transylvanien
    brud 070901, farstena kyrka
    Caby, Trollhättans Kyrka, Trollhättan
    Draken81, Kaga kyrka, Linköping
    Ölandstok, Qvarnaslätt, Nybro
    september 07, Raus Kyrka, Helsingborg
    Louise14, Strängnäs Domkyrka, Strängnäs
    Karin.A, Bergs kyrka, Hallstahammar
    Blivande fru Eriksson, Anundsjö kyrka
    TigerLinn, Vännäskyrka
    TobbesFlicka, Malexander kyrka, Malexander
    fluff83, Verums kyrka, verum

8:de ;
    lkg, Västra Tunhems kyrka, Trollhättan
    lottentotten. Klädesholmens kyrka, Tjörn
    grekens, rastaborgsslott, ekerö
    Rikardsbrud, Råda kyrka, Göteborg
    annaomartin,Jäts nya kyrka, Växjö
    Mazarinen Öckerö G:a kyrka, Öckerö
    brud007, Tillberga kyrkan, Västerås.
    Brud 8/9-07, Salems kyrka, Stockholm
    Brud i Amerika, Träslövsläge kyrka, Träslövsläge

15:de ;
    Billa, Barkarökyrka, Västerås
    Tossi, Vinköls kyrka, Skara
    Lilltjejen80, Karlskoga Kyrka
    Zollan, St Mikaels kyrkan
    lillawi, Bromma kyrka, Stockholm
    Fjällina, Arlanda, Stockholm
    majsanna, Gryts kyrka, Valdemarsvik
    Vårbrud2008, Finja kyrka, Finja
    DanSa, Taxinge kyrka, Nykvarn/Mariefred

22:a ;
    den lilla bruden, Älvsjö
    Höstbrud -07, S:t Eriks kyrka Sollentuna
    munter, Vaxholms kyrka, Vaxholm
    Eriks tjej, Kulla kappel, Eksjö
    fru i september,vänge kyrka,vänge/uppsala

29:de
    september mys, kvarsebo kyrka, norrköping
    puzzis, hagshult kyrka, Skillingaryd
    Jämtlandstaus,rådhuset, Östersund
    CHP, sjövik
    Mrs Me, Seglora kyrka Skansen, Stockholm
    Aussiegirl, Lindome Kyrka, Mölndal

• Tossi

DanSa, jag skulle valt det ställe jag kännt mig lugnast på. Dvs inte stressad för att hinna med.
    Om det är hos en frisör du kanske varit hos förut eller om det är närmare kyrkan, det får du avgöra själv.

• DanSa

Majsanna, tror du inte att klänningen hinner bli skrynklig då? Helst av allt skulle jag vilja fixa allting hemma för att sedan bege mig "klar" till kyrkan. Jag bara funderar på att det kan ju vara jättevarmt i september...man kanske blir skrynklig å svettig? Å andra sidan har man ju AC i bilen, hmm jag vet verkligen inte.

Jag är verkligen inte van vid att fixa håret eller sminka mig speciellt. Har ingen speciell frisör som jag går till osv. Ha ha, snacka om lyxproblem...eller vad säger ni tjejer?!

• majsanna

DanSa: Det är klart att risken finns att den blir skrynklig, men även om man klär på vid på en plats närmare kyrkan så kommer man antagligen sitta ner nångång innan vigsel. Man får försöka att få klänningen så slät som möjligt under sig när man sitter i bilen.

• Louise14

Hej tjejer, hmm, var nog ett tag sedan som jag var inne på september tråden, men borde väl haka på igen!!

Vad har ni kvar att göra? Vi har:

Prova makens kläder
    Provsmaka menyn
    Provsminkning och frisyr
    Vigselsamtal
    Köpa min kläder + skor
    Musik till festen

Någon som har hittat en billig DJ till festen? har alla ni klänningarna klara?

Hade min klänning klar, men så har vi blivt välsignade med en liten bebis i magen, så vi får tänka om. Kommer vara i mån 5 på bröllopet. Mysigt!

• Billa

Louise14 , Grattis!!!
    Spännande med en bebis! Blir det första?!

Jag har klänningen klar! Är supernöjd!

Har faktist ingen större koll på vad som är kvar...hmmmm.... men jag å blivande maken ska ta oss en kväll å gå igenom ALLT! Försöker bara få igång honom, han är jämt så trött på kvällarna! Kanske kan ta det i helgen!!

• Louise14

Billa

Tack så mycket! Ja, det är våran första. Skulle ju vänta till efter bröllopet, men vi tyckte att det tog sådan tid. Hi hi

Blir lite nervös för att det känns som om vi har glömt något. Dock skall vi gifta oss på annan ort, så antar att vi får provsmaka menyn och prata om tårtan coh göra provsminkningen och allt sådant samma dag......

Är ni klara med bordsdekorationerna? ingen aning om vad vi skall ha på borden.

• Tossi

DanSa men då skulle jag välja den som ligger närmare faktiskt. Om det är vad du känner mest oro för :)

Louise14 Grattis!

Ang borddekorationer så har vi faktiskt tänkt ut det :)
    Vi ska ha bordsgrupper (Inget honnörbord med trad.bordsplacering).
    Vita dukar, vita servetter.
    I mitten av varje bord ska vi ha 1 glascylinder med mossa och sten i botten och 1 ljus (kommer fylla på med vatten för att det inte ska börja brinna i mossan) och en liten cylinder med en lila blomma (vet ej vilken än), runt dessa kommer vi ha en cirkel med mossa och lila höstastrer. Som "namnskyltshållare" kommer vi ha mossbollar med silvertråd med silverpälor på och en vit lapp med namnet på.
    Funderar över om man ska ha något band eller liknande runt servetten.

Vad har ni för färgtema?

• September mys

Tossi vad är det för mossbollar, hur har du gjort dom/vart finns dom?

Svar på tråden September 2007 Nr 3