oskulder...?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
jag undrade hur många oskulder det finns här ?
och hur många som bara har varit ihop med dera man/m2b??
eftersom jag är nyficken tänker jag också fråga:
hur gamla är ni?
IdaJ: Hur första gången upplevs är väldigt individuellt - inte alla har ont och vill att det ska sluta så som du beskriver! Personligen gjorde det bara ont en kort stund och sedan var det nästan skönt. Har en god vän som väntade tills hon var 25, och för henne gjorde det inte ont alls - det var bara skönt. Och sen finns det vissa (du?) som får ont och vill att det ska sluta.
Men jag kan hålla med dig om att det är lite synd att lägga så mycket press på bröllopsnatten. Att överhuvudtaget lägga press på något som gäller sex gör nästan ofelbart att sexet blir dåligt.
Min rekommendation till oskulder som ska ha sex första gången på bröllopsnatten: ta det lugnt, smek varandra mycket först, jäkta inte, njut av varandra. Då kan det inte gå fel. Och blir det inte helt bra första gången - försök igen! Ni har ju hela natten på er. :D
Jag vill bara klargöra att jag inte tycker att man ska "prova sig fram" bland män och så småningom gifta sig med den som var bäst. Nu vet jag inte om ditt inlägg var riktat till just mitt förra inlägg Lilla Li, om det var så, kanske jag inte uttryckte mig ordentligt.
Jag skulle inte vänta med sex tills min bröllopsnatt för att sexet är en viktig del i ett förhållande. En stor del gifta par,förlorar tyvärr kontakten med varandra om intimiteten i ett förhållande inte fungerar, dvs att man inte har ett bra sexliv med varandra. Det kan leda tills skilsmässa. Jag menar inte att det är så med alla. Men det är fakta! Människan är sexuell, det är en av våra grundinstinkter. Vissa är mer sexuella än andra och det uttrycker sig på olika sätt, men alla behöver det.
Med det vill jag säga att det skulle vara lättare för mig att gifta mig med en man som jag har haft sex med förrut och kan njuta tillsammans med. Om inte annat så kanske man utvecklas tillsammans till att kunna få det skönt.. Inget är perfekt från början..
Nej jag riktade inte inlägget direkt mot dig. Det är flera i tråden som sagt det jag pratade om. :) Mitt andra inlägg var däremot mer riktat mot dig. ;)
Det är som Dr Phil säger: sex är inte en stor del av förhållandet - om det fungerar! Fungerar det inte så är det en mycket stor del av förhållandet.
Precis Lilla Li..;)
*lol*
FruChristine>
Jag lovar dig att du inte behöver oroa dig för att mitt förhållande enbart skulle bygga på sex. Trot eller ej, det började inte med att vi såg varanda på stan och utan att byta ett ord gick in på närmaste toa och hade sex... ;) Vi, som de flesta andra par, lärde känna varandra innan vi hade sex.
Precis som du säger, skulle man bli änka skulle man troligen vilja börja om igen med någon annan. det är ju precis det är som är min poäng!
Jag propagerar inte för att man ska ha sex med allt som rör sig eller alla män som kommer i ens väg. Det är inget fel i att bara ha en man i sitt liv. Det är det här upphöjandet av just oskulden, och att man kallar det för en gåva som stör mig!
Problemet är ju att när du har gett bort din gåva så har du den inte mer. Du har bara en oskuld. Även om ni höll på er till bröllopsnatten så kommer ni inte att ha samma "Gåva" att ge bort till den ni gifter om er med. Och det är ni själva som upphöjt just denna kärleksnatt till allt och inget. Det är inte jag.
Ni säger ju själva att efterföljande sex aldrig kan vara en gåva, för det är det bara första gången som är, och därför måste man spara den. men då kommer aldrig man nummer två att få er gåva. Han kommer att få samma "meningslösa andrahandssex" som vi andra.
FruChristine - Du skrev "För varje sexpartner du passerar blir sex lite mindre speciellt"
Näpp. Håller inte med. Sex blir precis så ljuvligt och så speciellt som båda skapar i den stund när det händer.
Jag jämför INTE min makes färdigheter i sängen med tidigare sexpartners. Helt enkelt för att det inte går att jämföra.
Varje relation är unik och sexlivet som maken och jag skapar tillsammans bygger på kärlek och ömsesidigt intresse.
Och näpp, vi väntade inte till bröllopsnatten.. däremot var bröllopsnattsexet fantastiskt!!!
jag är 19 i maj, varit tillsammans med min "m2b" i 4,5 år, och bara varit med han, och han har bara varit med mig.. vi planerade att vara oskulder, men det blev inte så, ångrar mig lite nu i andrahand...
vad kul att så många svarade äntligen!
kanske ska tillägga att jag var 29 och maken 30 när vi gifte oss.. i oktober 06. och det påverkar nog synen på sex.
ytterligare tillägg: vi är kyrkliga båda två.